Vellykket treningsleir i Barcelona

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Mar 2016

Et dusin spillere og et trekløveret støtteapparat brukte store deler av påsken på sesongforberedelser i Santa Susanna utenfor Barcelona. Gode økter, en god treningskamp og en enda sterkere sammensveiset gjeng ble resultatet av treningsleiren.

Avreise var lørdag formiddag fra Ytre og ankomst Barcelona senere på kvelden etter en kjapp mellomlanding i Frankfurt. Innsjekking og middag ble det tid til før samtlige tok tidlig kvelden. Palmesøndag inneholdt to gode økter som en del av forberedelsen mot treningskampen dagen etter. Da vi ønsket å bruke alle minuttene på kunstgresset med ball foretok gutta oppvarmingen med joggesko i nærområdet før øktene.

En rød tråd gjennom uka var førstetouch. Øktene inneholdt derfor forskjellige pasning- og spilløvelser for å sette fokus på dette. Dette er et område hvor klubbens spillere i alle aldre kan ha enda større fokus på.

Mandag var det klart for treningskamp mot 4.divisjonslaget Raumnes & Årnes. Vi brukte formiddagstimene på litt lek med ball på stranda før noen prioriterte avslapping på rommet eller ved bassengkanten.

De hvitkledde fra Raumnes & Årnes stilte med en sterk og bred tropp. Vi var tynt besatt og fikk låne reservekeeperen deres, 16 år gamle Anders. Som om ikke troppen vår var tynn nok fra før måtte Dennis av med skade under oppvarmingen. Vi stilte da med følgende mannskap; (4-4-2) Anders (16) Benjamin (14) Troy (17) Stubberud (17) Randem (29) Braathen (18) Stein (21) Flaaten (28) Matta (17) Kenneth (20) Shangar (25) Sean (17)

Med en gjennomsnittsalder på kun 19 år var det en voksen oppgave vi hadde foran oss denne solfylte ettermiddagen. Etter en litt famlende start får vi etterhvert flyttet spillet høyere i banen. Braathen fyrer av fra langt hold, keeper gir retur som Shangar banker opp i nettaket. 1-0. R&Å har mest ball, men blåtrøyene forsvarer seg godt og kompakt. Halvtimen er passert da vi er passive i presset og utligningen er et faktum. Lagene går til pause på 1-1 etter en sjansefattig omgang.

2.omgang er knapt i gang før de hvitkledde dobler på høyre siden og bredsider ballen i lengste hjørnet. I de påfølgende minuttene sliter vi voldsomt med organiseringen og er heldige som slipper unna med baklengs. Blant annet har R&Å to baller i metallet.

Timen er spilt når trenerduoen og brødrene Røkeness foretar coaching i verdensklasse. Etter planen skulle spillende trener Randem ut, men isteden blir en trett og sliten Shangar tatt av banen og inn kommer Sean. Vi får gradvis bedre kontroll defensivt, men sliter med å skape det helt store fremover.

Med kvarteret igjen flyttes Troy frem fra sin stopperposisjon for å gi enda større trøkk på topp. Dette lyktes vi meget godt med. Etter 80 minutter drar nevnte Troy av to mann på utsiden av boksen og legger presist inn til Braathen som sklir inn utligningen på bakerste stolpe. Etter dette er det faktisk blåtrøyene som er nærmest seieren, både Troy og Kenneth kommer til gode muligheter, men uten uttelling. En intens og spennende kamp ender 2-2 og en svært god treningskamp for vår del.

Uken fortsatte med restitusjonsøkt tirsdag før enkelte av oss tok turen til Barcelona. Der ble tiden brukt på nyttig shopping og en bedre middag. Resten av gjengen gjennomførte den faste kveldsturneringa i poker. Forøvrig ble det gjennomført en lagquiz, der trekløveret Sean, Sander og undertegnede stakk av med en soleklar seier.

To gode treningsdager fulgte før hjemreisen gikk tidlig fredag morgen.

En veldig god og innholdsrik uke for totalt 15 spillere og ledere. Bortsett fra et par småskader gikk turen knirkefritt og helt uten problemer. En veldig flott gjeng og reise sammen med og vi satser på å gjenta bedriften neste år. For undertegnede sin del var dette 3 treningsleiren de 4 siste årene og det er noe jeg anbefaler sterkt til andre lag i klubben. Dette er en veldig flott måte å bygge samhold, styrke det sosiale og i tillegg få en svært god treningsuke på toppen av det hele.

To treningskamper gjenstår nå for seniorlagene. A-laget tar imot Klemetsrud på stadion i kveld kl.20.00, mens rekruttlaget spiller mot Enebakk IF på Vidotta søndag 10 april før seriestart påfølgende uke.

Mads Randem