Thriller i serieåpninga

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 15. Apr 2016

(Driv-Snarøya 4-3) Serieåpninga ble en spennende affære som inneholdt mange mål, straffespark og rødt kort. Til slutt kunne hjemmelaget innkassere seieren etter en sein nettkjenning av en gammel ringrev.

Kampen var knappe 8 minutter gammel da Roar Sandem styrte et frispark fra Braathen i mål. Vertene fortsatte å produsere sjanser, men effektiviteten foran mål stod ikke i stil. På sin første visitt scorer Snarøya etter slett markering i boksen. I minuttene etterpå preges kampen av dårlige valg og upresist pasningspill.

Omgangen er halvspilt da gjestene bryter et angrep. Fra drøye 35 meter lobbes ballen i mål og bortelaget er i føringa. Kampen bølger voldsomt og ingen av lagene finner noe rytme i spillet. Først i minuttene før pause klarer Driv å etablere et trykk. Sørsdal står frem slik en kaptein skal og kriger inn utlikningen like før pausesignalet.

2.omgangen er innholdsrik. Hjemmelaget har mer pondus i spillet sitt og skaper flere sjanser. Kvarteret ut i omgangen kommer Hovel seg fri på venstresiden og banker blåtrøyene i ledelsen. Like etter scoringen blir samme mann dratt ned alene igjennom, men merkelig nok vinker dommeren spillet videre.

Fløytisten holder ikke fløyta i ro minutter senere. Flåten er på etterskudd og lager straffespark. Med på kjøpet får han også det røde kortet og tidlig dusj på 28-åringen. Fra 11-meteren er bortelagets eksekutør sikkerheten selv og lagene er like langt.

Med 10 mann blir vertene spilt lave og gjestene innehar det meste av spillet. Snarøya skaper bortimot ingenting og forsøker å trenge igjennom et kompakt forsvar. 10 minutter før slutt bryter hjemmelaget et angrep. Hovel sendes alene igjennom, runder keeper og plasserer ballen iskaldt i det tomme buret til enorm jubel fra de vel 40 fremmøtte.

Resten av kampen blir en forsvarskamp som Drivs utvalgte løser mesterlig og kontrollerer inn årets første seier. Neste kamp går torsdag 21 april borte mot Røa 2.

I kveld er det rekruttlagets tur til å følge opp. Da kommer Furuset på besøk til stadion. Kampstart kl.20.15.

Kampfakta:

Driv-Snarøya 4-3 (2-2)

Laget: (4-4-2)

Johan (Bartosz 46) Dennis (Benjamin 55) Roar, Flåten, Artan, Braathen, Sørsdal, Stein (Kenneth 60) Killerud (Nordlie 82) Vemund, Hovel.

1-0 Roar Sandem 8 min

1-1 Snarøya 17 min