Ble enige til slutt og delte poengene

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 26. Aug 2016

(Driv-Kjelsås 3 3-3) Hjemmelaget kom tidlig under, men snudde kampen etter pause. Dessverre kom gjestene tilbake og poengene ble broderlig delt på stadion torsdag kveld. (Foto: Magne Berg)

Et noe svekket A-lag stilte til start på kunstgresset, motstander Kjelsås 3 var en velkjent motstander foran det fjerde møtet på to år. Hovel og Degrum sliter fortsatt med skade og kaptein Sørsdal måtte kaste inn håndkledet like før kampstart på grunn av et litt puslete immunforsvar.

Puslete var også Drivs forsvarsspill i åpningen. Med få minutters mellomrom tilegner overtrekksvestene seg ledelsen. Begge ganger trer de seg igjennom som en kniv i varmt smør. Blåtrøyene løfter seg noe og en god Bartosz holder fortsatt liv i håpet om poeng.

Flåten var ikke fornøyd med forsvarsspillet. (Foto: Magne Berg)

Den hjemvendte sønn Nyquist er en skygge av seg selv før han mottar ballen på høyre side. Han danser seg enkelt forbi 3 mann og serverer Burnley-patrioten, Vemund Garden foran mål. Ikke engang han kan misse der og reduserer til 1-2. Beskjeden feiring fra unggutten der, vel vitende om at den var nær å gå over.

En kaffekopp senere får vertene dødball. Nevnte Nyquist svinger inn og treffer vikene til Kjell som noterer seg for sin femte scoring for sesongen. Lagene går til pause og er like langt som da de startet.

2.omgangen inneholder et par interessante straffesituasjoner. Først er målscorer Kjell tøff i kroppen mot gjestenes blonde venstrekant. Dommeren vinker spillet videre til stor frustrasjon fra den rasende blondinen. I mellomtiden har Nyquist sett seg lei av å være servitør. Han tar med seg ballen fra midtstreken, forserer forbi det som er av overtrekksvester og tupper ballen i lengste hjørnet. 3-2 og hjemmelaget har snudd kampen.

Så skal dommeren komme i fokus på nytt. En presset Kjelsåsspiller går ned etter en duell med Bartosz, men atter en gang vinker pipeblåseren spillet videre. For de drøyt 20 fremmøtte var det vanskelig å konkludere, tross panoramautsikten fra VIP-tribunen. Selv etter å ha sett reprisen på storskjerm ble ikke bedreviterne enige. Den forøvrig meget dyktige dommeren var klar i sin sak, hjørnespark.

Tøffe dueller, men alle var venner til slutt. (Foto: Magne Berg)

I det Kioskvakta setter ut siste rest av kaffe og vafler skaffer bortelaget seg en dødball. Servitøren ekspederer med lissepresisjon og lagene er like langt. Flere store muligheter blir det ikke og kampens siste høydepunkt var den skarpe, verbale dialogen mellom Sandem og en ikke navngitt på store stå.

Neste hjemmekamp er torsdag 8 september kl.20.15. Da kommer Vålerenga på besøk.

PS. Kråkstad kunne ikke stil lag fredag kveld og rekruttlaget ble tilkjent seieren på WO med 3-0.

Driv-Kjelsås 3 3-3 (2-2)

Mjær stadion, 20 tilskuere

Laget: (4-4-2) Bartosz, Benjamin (Dennis 35) Sandem, Flåten, Hoel (Matta) Braathen(Sean 85) Nordlie, Kjell, Killerud, Vemund (Tobias 73) Nyquist.

0-1 Kjelsås 9 min

0-2 Kjelsås 17 min