Sjansesløseri kostet dyrt for Driv

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 16. Sep 2016

(Grüner 2-Driv 5-1) A-laget trengte alle poengene, men måtte reise tomhendt hjem fra Dælenengen. Sjansesløseri i første omgang kostet blåtrøyene dyrt og nå trenger laget sårt poeng i de to siste kampene. (Arkivfoto: Magne Berg)

Men det begynte så godt for bortelaget. I åpningen er det vanskelig å skille lagene og Driv skaper flere gode muligheter. Grüner har også sine, men bakover har forsvaret god kontroll. Midtveis i første omgang kommer en av omgangens største muligheter. Hovel mottar ballen på kloss hold, men brenner ballen over målet. Like etter får Nordlie en gigantmulighet, men en forsvarer redder på streken.

Snaue 10 minutter før pause får hjemmelaget straffe. Flåten er overivrig og legger armen rundt vertenes høyreiste spiss. Avslutningen er kald og de lilla går til pause med 1-0.

Andre omgang er ikke gammel når det er gjestenes tur til å få straffe. Hovel rives ned og kampens soloorkester peder på krittmerket. Dessverre setter Sørsdal ballen via keeper, stolpen og ut. På returen er Hovel som smeller ballen på ny i stolpen, men det vil seg ikke for de blåkledde.

Den siste halvdelen er ikke mye å skrive hjem om. Driv går litt opp i liminga og byguttene får fritt spillerom. På tampen får bortelaget sin redusering og pynter på resultatet. Selv om sifrene ble litt i overkant, var den første timen mer enn godkjent og er noe å ta med seg i sesongens siste kamper.

A-laget trenger minst 3 poeng på de to siste kampene for å beholde plassen i divisjonen. Første mulighet er torsdag 22 september kl.20.15 på stadion. Da er det nedrykksduell mot Bøkeby.

Grüner 2-Driv 5-1 (1-0)

Dælenengen kg, ca. 60 tilskuere

Lagetr: (4-4-2) Bartosz, Dennis, Roar, Flåten, Benjamin, Nordlie, Sørsdal, Stein, Killerud, Troy, Nyquist. Innbyttere: Hovel, Braathen, Hov, Skøyum

1-0 Grüner 36 min