Seier i siste sikret plassen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 30. Sep 2016

(Lindeberg-Driv 1-5) En sterk høstsesong ble avrundet med en solid seier i sesongens siste seriekamp. Resultatet sørget for at Driv vinket farvel til nedrykksspøkelse og klatret helt opp til fjerde plass på tabellen. Dermed er plassen i neste års 5.divisjon sikret. (Arkivfoto: Magne Berg)

1.omgangen er preget av mye rot fra begge lag. Den sterke vinden måtte ta en del av skylden, men blåtrøyene kommer allikevel til flere kvalifiserte målsjanser. Halvveis i omgangen snapper Stein ballen og sender bortelaget i ledelsen.

Bare minutter senere spretter ballen hjemmelagets vei. En feilberegning i bakre rekker sørger for at lagene er like langt. Det siste kvarteret av omgangen domineres av rødtrøyene, men de tilreisende er farlige på kontringer. Gang på gang spiller Driv seg igjennom, men er unøyaktige i avslutningsfasen.

Lagene går til hvilen på stillingen 1-1.

Åpningen på den andre omgangen starter forrykende. I løpet av de første minuttene netter først Nyquist, før den samme mannen serverer Sørsdal og Driv er i føringen med to mål. Bortelaget fortsetter å rulle opp angrep og skaper flust med sjanser. Den så vanlige målkåte Hovel får flere muligheter, men finner ikke veien til nettmaskene denne kvelden.

Som en følge av alle de brente sjansene ofres veteranen og unge Skøyum entrer kunstgresset. Gutta i blått fortsetter enveiskjøringen og de rødkledde vertene har ingenting å stille opp med.

I løpet av kampens siste minutter kroner Skøyum et godt innhopp med to glimrende scoringer og et resignert hjemmelag må bare innse at det blir spill i 6.divisjon neste sesong.

En overbevisende sesongavslutninger sørger for at Driv klatrer opp på 4.plass på tabellen og er med det, etter all sannsynlighet, sikret plass i neste års 5.divisjon. Nå venter en ukes høstferie før rekruttlaget starter forberedelsene til kretsmesterskapet i midten av oktober.

Lindeberg-Driv 1-5 (1-1)

Haugerud kunstgress

Laget: (4-4-2) Troy, Dennis, Flåten, Roar, Benjamin, Braathen, Stein, Sørsdal, Kjell (Matta 65) Nyquist, Hovel (Skøyum 75)

0-1 Stein 22 min