KARUSELLRENNET 30.JAN

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 29. Jan 2013

Vi har litt is i magen og satser på at ikke all snøen regner bort i natt. Følg med her i tilfelle vi likevel må avlyse i morgen. Takk til mannskapet som stiller opp. Vaktene som skulle stått ute i løypa vil nå stå nærmere skistadion. Publikum bes om å holde seg utenfor de blå løypeskillerne på skistadion, der kommer det løpere fort.

Vi har rigget skistadion i kveld og tidansvarlige jobber med startlister.
Vi får kun brukt 500 meteren pluss skistadion = ca 600 meter. Vi skal bruke brikker på alle som får tid. Dere vil få brikker i startområdet og når brikken er på må dere holde dere i startområdet, ellers risikerer dere å bli registrert i mål før dere har startet. Når dere kommer i mål er målområdet sperret slik at vi får samlet inn brikkene før dere går ut av det området. Det vil nok ikke bli de flotteste løypene nå så vurder om de beste skiene skal få hvile seg hjemme.

Det er endringer i løypelengdene, les hele saken så finner du hvor langt du skal gå.
Pris er 150 kr for de som har forhåndsmeldt seg ( for renn 30.1, 6.2 og 13.2)
Pris etterpåmelding på klubbhuset er 100 kr pr renn. Vi tar kort og har åpen kiosk inne på klubbhuset, selvfølgelig med Siris verdensberømte vafler.

500 meter + skistadion = 600 meter.

De minste som går uten tid ( 2009-2006) kan velge om de bare vil gå runden inne på skistadion eller om de også vil gå 500 meteren.

2005 - 2003 går på tid, men urangert. De skal gå 2 runder = 1200 meter

2002-2001 går på tid og skal gå 3 runder = 1800 meter

2000 - 1999 går på tid og skal gå 4 runder = 2400 meter

1998 og alle eldre går på tid og skal gå 5 runder = 3000 meter.

Jeg vet at dette er kort, men slik forholdene er så må vi bare gjøre det beste ut av dette. Det er mulig at trenerne vil ordne et sprintrenn basert på tidene fra det vanlige rennet. Det vil i så fall skje umiddelbart etter resultatene kommer ut.

Som en trøst for kort løype nå, så skal vi se på muligheten til å få arrangert ekstrarenn etter vinterferien. Da med skibytte og/eller fellesstart.

Astrid Celius
Rennleder