DRIV PÅ PALLEN I HOLMENKOLLSTAFETTEN 2012

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 14. Mai 2012

Sølvlaget: Bak fra venstre: Sven Ole Hoff, Brage Celius, Roger Thompson, Børre Olsen, Geir Lorentsen, Håvard Madland, Jan-Erik Christiansen, Sturla Kaasa og Christian Gjertveit. Foran fra venstre: Henrik Engerholm, Stein Arild Degrum, Eirik Haug og Thomas Nyborg. Harald Solhaug Næss og Vegard Birkeland var ikke tilstede da bildet ble tatt. Foto: Vegard Birkeland

Herrelaget deltok i klassen A3 Mix idrettslag. Resultater: www.holmenkollstafetten.no
Eldre resultater: Resultathistorikk Driv. Holmenkollstafetten. 2 sider

Lørdag 12. mai var det duket for Vårens vakreste eventyr, Holmenkollstafetten. I år stilte Driv med lag i både herre og dameklassen.
Guttene fra skigruppa skulle for tredje gang gjøre et helhjertet forsøk på å komme under den magiske timen på de 15 etappene, mens jentene stilte et eget lag for første gang på lang tid.

Det var en spent gjeng som ble samlet til dyst utenfor Bislett. De siste dagenes grå regnvær hadde måtte vike for flott løpevær, sol varmegrader på ti-tallet. De fleste av guttene var iført Drivs nye løpedrakter. Kunne den nye uniformen spore til en bedring av sluttresultatet fra i fjor? Da løp de på 1.05.40.

Jentene var først ute fikk æren av å starte inne på Bislett med historiske rammer. 1. etappes 1200 meter på tartandekket har stivnet mange løpere tidligere, men Natalia bet tennene sammen og kunne sende Tove-Helene ut i Oslos gater.
Guttene startet på St. Hanshaugen. Som i fjor var det Stein-Arild som hadde startet for Driv. Etter en sterk etappe kunne han sende Børre videre som 2. mann i klassen. Men det var langt igjen, og pinnen skulle både opp de tunge bakkene til Holmenkollen og ned gjennom Frognerparken før det tegnet seg et bilde av utviklingen i klassen.

Etter 18 lange kilometer kom jentene inn Maratonporten som første Driv-lag. Guttene fulgte rett bak og passerte jentene på de siste meterne. Mens begge gladiatorene hang over gjerdet og hev etter pusten ble resultatene klare.

Drivs damelag 2012. Bak fra venstre: Camilla H-Kathrud, Trude Holte, Solveig Lorntz, Svana Hildebrandt, May-Ellen Borge, Anja Abrahamsen, Hege Nøkleby, Mona Sikkerbøl, Vivian Tiltnes.
Foran fra venstre: Kristine Jacobsen, Natalia Kaiser, Tove -Helene Thompsen, Camilla Langen, Malin Levernes, Birgitte Koldre.

Damelaget hadde kjempet seg gjennom sin debut på 1.26, et helt klart hederlig resultat i en meget tøff klasse.
Herrelaget hadde underveis pendlet mellom 2, 3 og 4.plass, men klarte til slutt å sikre 2.plass i klassen, kun 25 sekunder bak tidsmålet som hadde gitt klasseseier.

Thomas Nyborg fraktet stafettpinnen i mål og var meget godt fornøyd når resultatet var klart. Han kunne som Drivs ankermann heve plaketten som bevis på pallplassen i Norges største idrettsarrangement.

All takk til Harald Solhaug Næss som har vært initiativtager til at Driv stiller lag og ikke minst til at løpemiljøet i Enebakk holder godt nivå. Harald, som var med og løp Vidar inn til 4. plass i eliteklassen, har et hjerte som fortsatt banker for Driv. Både han og oppmann Vegard Birkeland strålte som soler når pallplassen var klar. Nå er målet klart for neste år, da går vi for 59-tallet og seier i ”langrennsklassen”!

Vegard Birkeland.
Alle foto: Vegard Birkeland

Takk til alle løpere for flott innsats! Gratulere til herrene med sølvet :-)
Håper dette ga mersmak, slik at vi kan stille minst to lag også til neste år.
Astrid