LYSLØYPA GJØRES OM TIL DYREPARK- DRIV FÅR 20 MILLIONER KR FOR TOMTA!

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 1. Apr 2011

Tidligere denne uken kom det inn ett bud på tomta som innbefatter store deler av lysløypa ved Drivplassen. Anmodningen kom fra firmaet Follo Dyrepark AS, som ønsker å åpne Dyrepark i området. Sent torsdag kveld godtok Drivs hovedstyre budet på 20 millioner kr.

Firmaet her lenge sett potensialet i området, med sin naturlige vegetasjon ligger området fint til for firmaet, som primær ønsker å satse på dyr som naturlig hører hjemme i nordlige skoger, som Ulv, Bjørn,Elg, Rev og Gaupe.

Oppkjøpet får først og fremst konsekvenser for skigruppa i driv, som må se seg om etter nye treningsfasiliteter og mulig arrangørsted av karusellrenn. Styret i skigruppa ser nå på muligheten av å bygge ut klubbhus og lysløypenett på golfbanen, og med så store summer inne på konto skulle hvertfall det økonomiske være på plass.

Byggingen av dyreparken er planlagt startet juni 2011, med ett mål om å åpne parken sommeren 2013. Hvilke konsekvenser dette får for Drivplassen som helhet ser Driv seg nødt til å komme tilbake til, det er tross alt en ganske fersk beslutning.

Vi håper de fleste av våre medlemmer har forståelse for denne beslutningen, og tror at den store økonomiske kapitalen vi nå får tilgang til vil komme våre medlemmer til gode i årene som kommer.