SØLV TIL AKERSHUS PÅ STAFETTEN I DAG 7.3

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 7. Mar 2010

Martine Ek Hagen, Synnøve Bruland og Heidi Weng. Maiken C. Falla var fjerde jente på laget. Bildet er hentet fra NM Stryn. Vi gratulerer alle våre utøvere med flott innsats og ikke minst flotte resultater på Stryn. Alle resultater, http://www.nmjr2010.no/

- Vi tapte gullet

Av Henrik Jonassen

Jentene fra Akershus var ikke fornøyd med sølv etter stafetten.
Synnøve Bruland (Fossum IF), Martine Ek Hagen (Driv IL), Maiken Caspersen Falla (Gjerdrum IL - Ski) og Heide Weng (Driv IL) var de fire jentene som gikk for Akershus 1. lag og de skulle gjerne hatt gullmedaljen rundt halsen
- Målet var gull, og det var det vi gikk for, så når vi var så nær er det skuffende å ikke komme først over målstreken. Vi var tross alt det perfekte laget, sier de fire jentene

Etter den første etappen av Bruland lå de noen få sekunder bak, men Ek Hagen dro dette fort inn og vekslet likt med Sør-Trøndelag. Målet var at Falla og Weng skulle dra i fra, men skiene stemte ikke.
- Skiene våre var dårlige. I klassisk delen gikk det veldig bra oppover og vi fikk luke, men de gled i fra nedover. På fridelen hadde de bare bedre gli, det er utrolig kjedelig, er de enige om.
Falla og Weng på de to siste etappene hadde ingen sjanse til å gå i fra sine konkurrenter så det hele endte med et spurtoppgjør mellom Sør-Trøndelags Kari Øyre Slind og Heidi Weng.
- Vi snakket om at jeg burde være først rundt svingen og inn på oppløpet hvis det ble spurt, men ho gled i fra meg på stadioen så det var ikke mulig. Hadde oppløpet vært lenger hadde jeg tatt ho, konstaterer Weng.

Jentene sier til slutt at de er litt fornøyd med sølv siden skiene ikke stemte, og de mener at de i hvert fall vant en konkurranse.
- Vi dro mest av alle, uten tvil, ler sølvvinnerne