GRATULERER MED 6.PLASS I NM SENIOR HEIDI

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 21. Jan 2010

weng[1]

Heidi gikk et flott løp i Stokke og ble beste juniorløper. Hun kom på 6.plass og det var veldig godt gjort. Gratulerer. Bildet er hentet fra langrenn.com

Her står det også om NM Stokke og det er mange bilder her:Østlandsposten

Dette er hentet fra langrenn.com:

- Jeg var usikker på om jeg skulle komme opp de siste bakkene

Junioren Heidi Weng gikk inn til sjetteplass i dag:

Juniorlandslagsløper Heidi Weng (19) har overbevist stort denne sesongen, og dagens 10 km under NM i Stokke var intet unntak.

- Det gikk lett på førsterunden, da gikk jeg og koste meg. Men på sisterunden ble det veldig tøft. Jeg var usikker på om jeg skulle komme meg opp de siste bakkene, sa junioren, etter å ha gått inn til sjetteplass i konkurranse mot Norges beste seniorer.

Selv om hun prøvde seg mot seniorene, med godt resultat, på Beitostølen i november la hun lista i forhold til kollegaene på juniorlandslaget.

- I dag tenkte jeg prestasjon i forhold til de andre juniorene, og brukte dem som målestokk.

Topp fem
Ingen av dem var i stand til å matche Driv-jenta, og da kan hun reise til neste ukes junior-VM full av selvtillit.

- Jeg gleder meg veldig til junior-VM, sa Heidi etter å ha slått fjorårets gullgrossist fra nettopp det mesterskapet, Ingvild Flugstad Østberg, for andre gang i år.

- Ingvild Flugstad Østberg er egentlig den beste junioren, nesten unnskylder Heidi seg, før hun prøver seg med en målsetning for utfordringen som venter i tyske Hinterzarten neste uke.

- Jeg håper på topp fem, men jeg er fornøyd om jeg blir topp ti også, skisserer hun, og innrømmer at hun vet lite om nivået.

Godt renn
Juniorlandslagstrener Roar Hjelmeset kjenner både sin adept, Heidi, og vet litt om nivået i junior-VM.

- Heidi gikk bra i dag. Det er en stund siden hun har gått skirenn, og da er det bra å gå inn til sjetteplass, sier han, men hun får ikke noen medalje i junior-VM med en senior-NM prestasjon.

- Hun kan ta medalje i junior-VM, men det er også flere andre av de norske som kan ta medalje håper jeg.