LYSLØYPA OPPGRADERES

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 16. Jul 2009

Som dere ser av bildene har det blitt gjort utrolig mye på 10 timer i lysløypa! Skigruppa setter stor pris på innsatsen alle våre gode hjelpere gjør i lysløypa og retter en stor takk til hver og en av dere. I løpet av sommeren har det skjedd mye i lysløypa og det er mange som har bidratt med utbedringene.

Vi vil spesiellt berømme Njål Haug for den fantastiske innsatsen han gjør for at lysløypa vår skal holde "Wordcup" standard. Det er rett og slett ikke mulig å få til dette uten han. Det grøftes og graves i et voldsomt tempo. Lai melder at Njål er så effektiv at når han først drar igang så føler alle rundt han at de egentlig bare står og ser på! Njål har vel egentlig ikke tid til å ta matpause engang, men en kort pizzapause tok han seg tid til med de andre. Njål beklaget at han måtte dra hjem etter å ha vært der i 10 timer, men forsikret Lai om at han kom tilbake dagen etter. Makan til innstilling skal vi lete lenge etter. Skigruppa er kjempeheldige som har deg Njål! Tusen takk!

Knut Jo Strømsborg er en annen som fortjener en stor takk fra Skigruppa. Når man som Knut Jo er langt over snittet interessert i å gå på ski og samtidig er medlem av Driv, og kan henge i trærne som en rikskjendis fra Kristiansand Dyrepark. Ja da må du rett og slett bruke noe av din fritid til å reparere vårt lysanlegg! Uten Knut Jo i dag så kunne det rett og slett vært "mørkt" til vintern. Han viser en genuin interesse for at brukerne av lysløypa skal se "lyset" uansett hvor i løypa du befinner deg. Det er skiftet stolper og lamper og reparert lys/ledninger og han er stort sett høyt og lavt. Tusen takk!

Lai Holmsen står som vanlig på og jobber for skigruppa. Denne gangen har han hogd veldig mange trær. En stor del av løypa er nå klar, men det blir nok en runde til.Takk for innsatsen og alle de flotte bildene Lai! Brage Celius og Vegard Jacobsen, begge 16 år, har stått på og ryddet kvist for Lai i 8 timer. Etter hvert kom også Eirik Haug og hjalp til. Han bare er tolv år og viste en glød og iver som er beundringsverdig! Han jobbet veldig bra. Hvis flere i hans årsklasse viser samme entusiasme så har vi i skigruppa ingen problemer med tanke på rekruttere positiv ungdom. Veldig bra at skiløperne våre stiller på dugnader.Tusen takk! Tusen takk også til velvillige grunneiere som lar oss få hugge det vi trenger og alltid er positive til skigruppa.

Når det er så veldig mange positive mennesker som er villige til å bidra så må vi rett og slett gjøre alt vi kan for å markedsføre denne gløden ut til alle i skigruppa. Det kommer garantert til å ha innvirkning på rekruteringen. Med en snørik vinter i 2010 så ser vi ingen grunn til at vi ikke skal knuse alle tidligere deltagertall på våre karusellrenn.

Driv IL-Skigruppa har også inngått en avtale med skiforeningen om kjøring av løyper fremover. Vi kommer med mer om det til høsten.

Mvh Lai og Astrid