OPPGRADERING AV LYSLØYPA

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 15. Okt 2008

Skigruppa er i gang med en stor utbedring av lysløypa. Målet er å få en bredere lysløype, så den snøen som kommer faller helt ned i løypa. Derfor er det merket ca 100 trær som skal felles. Underlaget er også viktig, for med et godt underlag kan vi sette spor tidligere enn i dag.

Så vi har hatt en gjeng med flinke folk som har jobbet mye på dugnad nå. Njål Haug, Marius Haug, Lai Holmsen og Kim Østvåg har jobbet med annleggsmaskiner og virkelig gjort en stor jobb med utbedring av startområdet og litt i løypa. Einar Bråthen bidro med uvurderlig hjelp når det gjaldt å kjøre hjullaster. Det skal på litt mer masse sier gutta, men det skal de også ordne.

De har også lagt grunnlaget for et skileikanlegg, som vi fikk midler til ved Oddvar Skaugs bortgang. Det skal opparbeides med snø når den kommer og det vil bli satt ut skileikutstyr som alle kan benytte. Vegard Sæther og Stian Østvåg har malt speakerbua så den er blitt riktig flott.

Flott innsats gutter!

Alle bilder er tatt av Lai Holmsen.