Arbedsliste

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 8. Jan 2008

Arbeidsliste for mannskap til karusellrenn.

Alle møter på klubbhuset kl 17.45 på renndagen,

hvis det ikke står noe annet ved oppgaven.

Rennleder:

Passe på at nødvendig utstyr er på plass i god tid før rennet. Passe på at start/ mål blir hengt opp. Passe på at strøm og varme er satt på i speakerbua, sørge for at tidtaking ansvarlig har nøkkel til speakerbua. Passe på at startlister blir hengt opp i startområdet. Sørge for at starter og køordner har hver sin liste med stor skrift. Passe på at starter får startklokka. Passe på at løypevakter får startliste.

Ansvarlig for og beslutter evt. avlysning i samarbeid med løypekjører.

Ansvar for/ tar beslutninger ved uforutsette ting.



 

Løypeansvarlig:

(Alltid Skigruppa faste løypeansvarlige som har denne oppgaven.)

Alt som har med løyper å gjøre. Preparering før hvert renn. Klargjøre evt. løypekryss og klargjøre arena. Sette ut de røde bukkene og start/mål stenger. Være til stede på rennene så vi har mulighet til å kunne hente med scooter i tilfelle noen skader seg i løypa. Rennleder og løypeansvarlig holder kontakt og avgjør om rennet må avlyses dagen før senest kl 20.00



 

Speaker:

Informerer og holder stemningen oppe.



 

Tidtaking system:

(Alltid vår faste person, som har eget opplegg for denne jobben)

Får tilsendt liste over påmeldte 3 dager før første renn og lager startlister. Startlisten sendes til webansvarlig som legger den ut på nett. Er ansvarlig for alt rundt startklokke, tidtaking og resultatlister. Ordner startklokka og gir den til starter. Sender resultatliste til webansvarlig som legger det ut på siden vår. Får startliste kopiert opp fra registreringen.

Tidtaking hjelper inne:

Sitter inne i speakerbua og taster inn startnr ved målgang. Samarbeider med tidtakeransvarlig og de som noterer målgang.



 

Notere målgang:

Dette bør være 2 personer. Står ved målpassering ved siden av speakerbua og roper startnr inn til tidtakerhjelper etter hvert som løperne kommer i mål.



 

Starter: Tilstede senest kl 18.15

Bør være en person som har vært med noen ganger og som kan start klokka. Får startliste og sender løperne av gårde til rett tid i forhold til startklokka som henger ved start. Denne klokka blir ordnet klar av ansvarlig for tidtaking system. Hvis noen mister starten sin skal starter notere ny starttid på lista (Bruker et ledig nr hvis det finnes, eller sender denne personen ut likt med en annen) og gjøre tidtakeransvarlig oppmerksom på det så snart som mulig. I praksis så er dette ofte de store og da er det tid til å få sagt fra før de er i mål. Hvis det gjelder de små så blir resultatlista korrigert etterpå, for da er det dårlig tid til å få sagt fra.



 

Kø ordner: Tilstede senest 18.15

Får startliste og organiserer løperne etter den, så alle står i nr rekkefølge. Vær oppmerksom på at det kan være nr uten løper.( På startlista er det ledige nr til eventuelle etteranmeldinger)







 

Sekretariat: Tilstede kl 17.30

Må være to personer og en av dem bør ha vært med før. Rennleder låser opp klubbhuset og hjelper til med å finne frem startnr. De som sitter her tar med litt veksel selv. Sekretariatet ordner startnr i bunker og får startliste. Tar i mot betaling kr 100.- fra de som står på listen.(De har meldt seg på via nett for alle rennene) Etter-påmeldinger på renndagen for alle renn koster kr 150,- Hvis noen ønsker å melde seg på til et renn, så koster det kr 50,- Husk å skrive disse inn på listen på ledige nr plasser. Hvis det ikke er ledige nr, så starter 2 løpere på likt. Listen skal kopieres(6 kopier) på kopimaskinen på klubbhuset og leveres til speakerbua, starter, løypevakter og henges opp ved start så fort som mulig, senest kl 18.25

Telle opp og levere oppgjør til rennleder/kasserer.

En av disse personene fra sekretariatet står også ved drikkestajonen og tar i mot startnr. Startnr legges på plass i riktig nr rekkefølge på klubbhuset og klubbhuset ryddes.





 

Løypevakt:

Må være to personer. Trenger startliste.

Står i kryssene i løypa og passer på at løperne går riktig løype. Det er skilt ved 2 og 3 km. Vi må ha en vakt ved 500 meter og en ved 1,5 km. Legg over granbar når siste løper som skal gå den veien har passert. Så er vakta over for denne gang.





 

Kiosk: Tilstede kl 17.30

Styret sørger for å kjøpe inn varer i forkant, har en ferdig innkjøpsliste som justeres ved behov. Styret sørger for nøkkel til kiosken og låser opp på renndagen. Kasserer sørger for vekslepenger. Kiosken åpner så raskt som mulig. Nr utdelingen starter 17.45 og da kan det godt lukte vafler og kaffe. Pass på hvor kontaktene settes i så ikke sikringene går.

Kioskpersoner setter i gang pølsekoker, kaffe, og steker vafler. Så har de ansvaret for kiosksalget, og hjelper til med å ordne drikke i saftspannet og få det på plass. Kiosken skal ryddes til slutt. Kassa skal gjøres opp og leveres til kasserer/rennleder.



 

Innkjøp til kiosk: saft, vaffelrøre, smør, syltetøy, servietter, mineralvann, pølser, lomper, ketchup, sennep, småsjokolader, syltetøy, kaffe, kaffefilter. Kake blir levert.



 

Drikke:

Samarbeider med kioskpersoner og lager varm saft i saftspannet med tappekran. Dette spannet skal settes ut så løperne får varm saft etter målgang. Varm saft må stå klart ute til rennet starter. Det pleier å stå mellom kiosken og oppslagstavla. Tapper saft og deler ut. Husk en søppelbøtte. En fra sekretariatet kommer og tar imot startnr. Må rydde opp til slutt.

Smøretips:

Står i startområdet/parkeringa og hjelper de som ønsker hjelp med skismøring. Har med smørekoffert fra Skigruppa.



 

Økonomi/regnskap

Alltid kasserer i Skigruppa.

Sørge for vekslepenger(Sekretariat tar med veksel og kioskkassa har veksel ferdig), motta oppgjør fra registrering og kiosk for hvert renn og sette inn i banken.







 

Premiering:

Alltid en fra styret.

Bestille premier for karusellrenn og klubbmesterskap. Påse at de som ikke er tilstede ved utdelingen får premien etterlevert. Påse at vi har gull, sølv og bronse medaljer i kjede til utdeling på klubbmesterskapet. I klassen 0-6 år får alle gull.



 

Annonsering:

Alltid en fra styret.

Annonsere rennene via www.driv-ski.no, Enebakk avis, Våg tv, Drivkrafta og oppslagstavler. Annonseringen må ut første uka i januar. Sjekk dato for Drivkrafta.

Ansvarlig for annonsering/publisering av evt. avlysning via www.driv-ski.no og mailliste over påmeldte, si fra til Våg tv, henge opp på oppslagstavler. Sende resultater til Drivkrafta, Enebakk avis og legger det ut på www.driv-ski.no



 

Igangsetting/planlegging:

Alltid en eller flere fra styret som er karusellansvarlig/rennleder.

Leder arbeidet med organisering og avvikling av rennene.

Informere grunneiere - Aslak Østvaag; aoestvaag@frisurf.no tlf 64 92 89 56

Reservere klubbhuset i november.

Sjekke mannskapslisten fra året før og gjøre nødvendige justeringer. Sjekk at alle fortsatt er med i Skigruppa. Sende ut mannskapsliste, samt arbeidsliste i januar.

Ta kontakt med alle før lista blir satt opp. Spør om de kan hjelpe til på 4 renn.



 

Sette opp datoer for karusellrenn. Vi bruker onsdager og starter med renn ca 20. januar. Det er viktig å få gjennomført klubbmesterskap. Erfaring tilsier at det er lurt å ikke ha KM som siste renn, pga snøforholdene. KM ønsker vi i utgangspunktet å avvikle annet hvert år som klassisk og fristil (fristil i 2008) Men hvis forholdene tilsier at kun fristil er mulig, så avholdes det i fristil for å få holdt KM. Det settes opp 4 reservedatoer. Skigruppa i Driv har som målsetting å avholde 4 karusellrenn i perioden januar- mars, avhengig av snøforhold. Det er av praktiske grunner i forhold til planlegging for mannskap, bestemt at evt. avlysning skal skje kvelden før.



 

Nytt fra 2008 er påmelding via www.driv-ski.no for alle fire rennene samlet. Da oppnår vi å kunne få en startliste som har færrest mulig reservenummer, for å unngå unødvendig venting. Vi får da muligheten til å legge ut startlister på www.driv-ski.no.



 

Hvis antall påmeldte likevel blir høyere enn antall ledige nr (pga etterpåmeldinger på renndagen) er det parallell start. (Dvs. at starter sender to løpere på samme tid).



 

Husk: Vær tilstede på renndagene og pass på at rennleder har alt han/hun trenger av nøkler og utstyr. Sørge for at noen i styret handler inn til kiosken. Låse opp klubbhus og kiosk. Være behjelpelig med å finne startnr til sekretariatet. Kort sagt holde kontrollen og oversikt


Kommentarer

Logg inn for å skrive en kommentar.