KICK OFF

Postet av Driv Idrettslag - Ski Ski den 11. Jun 2007

Skigruppene i Follo har bare noen få utøvere hver. Så for at det skal bli et bra treningsmiljø med flere treningskammerater, har klubbene i Follo valgt og samarbeidet litt. Utøverne trener i sine egne klubber til hverdags, med enkelte fellessamlinger for Follo i noen helger.

De yngste hadde rulleski samling i Ås 20. mai. Der var det ca 50 gutter og jenter i alderen 12 til 14 år som møttes på Steinerskolen ved Holstadkrysset. Først gikk de på rulleski på gangveien mellom Ski og Holstadkrysset. De minste spilte også fotball med rulleski. Det var kjempemorsomt. Etter økten samlet de seg på Ås ungdomsskole til kveldsmat. Gunn Toril Hokholt holdt foredrag om kosthold og trening. Foredraget var veldig bra og laget for unger.

Nå i helgen var det de eldste sin tur. Utøverne fra 15 til 18 år. De skulle ha en kick off samling på Padderud for å bli litt bedre kjent før hardtreningen starter til høsten. Det var 21 ungdommer som møtte opp til samling med overnatting i Bestemorhuset. Lørdag var det middag, bading på Bermerud og sosialt samvær. Søndag skulle vi prøve oss på skyting på blink og lærdue. Dette var noe helt nytt for de fleste og veldig moro. Etterpå var det en lett løpetur i skogen før mer bading og hjemreise.

Vi voksne takker for en flott helg sammen med fin Follo ungdom.