A-laget med seier i hjemmedebuten

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 25. Apr 2015

Driv lot gjestene være med på leken en liten time, men gjorde etterhvert kort prosess og står med full pott etter to kamper. Kjell Ove Haug ble kampens store spiller med 3 mål og bidro sterkt til seieren over Tveita.

Blåtrøyene åpnet noe famlende og bortelaget var med på notene innledningsvis. Pasningspillet var upresist og kampen bølget frem og tilbake.
10 minutter ut i kampen får Driv en dødball. Etter mye frem og tilbake banker Kjell ballen i mål og hjemmelaget tar ledelsen.
Tveita gir ikke opp og få minutter etter kommer utligningen etter passivt forsvarsspill.

Driv tar over banespillet og trykker gjestene tilbake på banen. Bakover har gutta god kontroll, men sjansene lar vente på seg. Ut av ingenting blir Degrum spilt igjennom og plasserer ballen iskaldt forbi mannen med vottene. Vertene tar med seg ledelsen og lagene går til pause.

2.omgang handler stort sett om gutta i blått. Defensivt er det god kontroll og Svendsens utvalgte skaper flere muligheter. Kvarteret ut i omgangen er Kjell nok engang på plass og stanger inn sitt andre mål for dagen.
Nyquist har sett seg lei av å være servitør. Degrum gjør forarbeidet og legger inn på bakerste, der står en umarkert Nyquist som styrer ballen opp i nettaket. Kampen er punktert.

Minutter før slutt tar nevnte Nyquist igjen på seg servitørrollen. Glimrende overlegg til banens største spiller, Kjell Ove Haug, som stanger inn 5-1 til hjemmelaget.
En solid seier på en ellers middelmådig dag, men faktum er 3 nye poeng og tabelltopp for Drivs beste menn.

Neste kamp er onsdag 29 april kl.20.15 hjemme mot Dynamo Mjøsa.

Driv - Tveita 5-1 (2-1)

Laget: (3-4-1-2)
Shangar, Dennis, Flåten, Eide (Nyborg 13) Braathen, Nordlie, Kjell, Killerud, Nyquist, Degrum, Skøyum.

1-0 Kjell 10 min.
1-1 Tveita 17 min.