A-laget skuffet i surt hjemmetap

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 10. Mai 2015

(Driv - Brosundet 1-3)Det ville seg ikke for blåtrøyene torsdag kveld. Etter en god start på sesongen, kom gutta ned på jorda igjen etter at et kynisk og sterkt bortelag stakk av med alle poengene.

Kampen starter jevnt med et lite overtak til et ballspillende bortelag. Våre gutter er passive i åpningen og blir trykket bakpå. Brosundet er et fysisk sterkt lag og var farlige på dødballer hele veien. Etter 17 minutter stanges et hjørnespark kontant i mål bak en sjanseløs Shangar.
Scoringen vekker vertene noe, men først halvveis i omgangen kommer den første sjansen til blåtrøyene, uten uttelling.

På tampen av omgangen kommer Driv mer til hektene, men sliter med å skape det helt store. Ettertrykket er for dårlig og gutta taper altfor mange 2.baller. Gjestene tar med seg ledelsen til pause.

De første 15 minuttene av 2.omgang blir et lite mareritt. Med et par minutters mellomrom øker bortelaget ledelsen to ganger etter ikke helt patent forsvarsspill. Men bare minuttet etter de oransje har økt til 0-3 blir Killerud felt i boksen og Sørsdal ekspederer straffesparket sikkert i nettet.

Etter dette overtar de Blå mer av banespillet, men manglende bevegelse og initiativ gjør at det ebber ut i lite farligheter.
Et kynisk bortelag legger seg bakpå og gjør det de må for å forsvare ledelsen. Det medfører en del frispark og gule kort til gjestene. På overtid reduseres også Brosundet til 10 mann da en av deres midtbanespillere mottar sitt andre gule for kvelden.

Driv går dermed på sesongens første tap og faller til 3.plass på tabellen, kun poenget bak opprykksplass.
Neste kamp er torsdag 21 mai hjemme mot serieleder Simensbråten.

Driv - Brosundet 1-3 (0-1)

Laget: (3-4-1-2)
Shangar, Dennis, Flåten (Eide 60) Anders, Braathen, Sørsdal, Kjell (Felix 45) Nordlie (Vemund 77) Nyquist, Degrum, Killerud.

Mål:
0-1 Brosundet 17 min.
0-2 Brosundet 57 min.
0-3 Brosundet 59 min.
1-3 Sørsdal (str.) 60 min.

Mads Randem