Tap i toppkampen foran rekordstort publikum

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 6. Jun 2015

(Driv-Holmlia 3-4) Driv inviterte bygda til fest da serieleder Holmlia gjestet Mjær stadion torsdag. Et rekordstort publikum fikk se en spennende og underholdende kamp der Holmlia fortjent stakk av med alle poengene.

Med ønske om å skape en skikkelig ramme rundt toppoppgjøret ble det i dagene før kampen jobbet intenst med å få folk opp av sofaen og opp på tribunen. Nystekte Vangenboller, grillmat og et hjemmelag i flytsonen fristet et stort antall av bygdas innbyggere på kamp denne torsdagskvelden.

Stadion var pyntet til fest da lagene entret banen og bortelaget var nok noe preget de første minuttene. Mange dueller innledningsvis, men rødtrøyene fester etterhvert grepet på kampen.
Den første halvtimen er sjansefattig, men det siste kvarteret tar det fyr. En god kontring av hjemmelaget ender på pannebrasken til Hovel som header like over. Minutter etter må Roger i aksjon etter en god avslutning fra Holmlias kantspiller.

Køen til kiosken begynner å bli lang da Hovel mottar ballen på overtid. Han vender opp, drar seg inn i boksen og felles mellom gjestenes stoppere. Lagets eldste utespiller tar straffesparket selv og plasserer ballen til side for keeper og blåtrøyene går til pause med 1-0.

Foto: Magne Berg

I 2.omgang har publikum knapt funnet plassene sine igjen da bortelagets kaptein banker inn utligningen fra nesten 30 meter. Bare minutter etter er Hovel på farten igjen og avslutter elegant fra 25 meter over keeper og hjemmelaget tar tilbake ledelsen, til stor fornøyelse fra de 174 tilskuerne på stadion.

Til tross for ledelsen klarer ikke Driv å holde på denne lenge. Holmlia viser seg som et meget godt lag og tar over kampen fullstendig. Bare 3 minutter etter ledermålet utlikner bortelaget på ny og lagene er like langt. I denne perioden går det rett og slett for fort for vertene og noen minutter etter utligningen tar rødtrøyene ledelsen for første gang i kampen.

Holmlia fortsetter å styre kampen og har god kontroll. Hjemmelaget forsøker seg med jevne mellomrom, men sjansene uteblir. 2 minutter før slutt punkterer Daniel Brekke Andersen kampen da han alene med Roger øker til 4-2 for serielederne.
Blåtrøyene forsøker seg på en sluttspurt og 5 minutter på overtid tenner Nyquist et lite håp om poeng da han reduserer til 3-4.

Det hele ebber ut og i Holmlia vinner til slutt fortjent. De viste seg som et meget godt lag og blir helt sikkert å se i 4.divisjon neste år. Det gjenstår å se om Driv slår følge, men blåtrøyene henger fortsatt med i teten.

Neste hjemmekamp er torsdag 18 juni kl.20.15. Da kommer Fire Lys på besøk.

Driv - Holmlia 3-4 (1-0)
Mjær stadion
Tilskuere: 174

Laget: (3-4-1-2)