Driv valset over Brosundet

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Aug 2015

(Brosundet-Driv 3-7) De blå heltene tok på seg danseskoene og bø vertene opp til dans torsdag kveld. Tangotrøyene var sjanseløse, holdt ikke takten og gjestene svingte hjemover med 3 poeng etter en oppvisning av de sjeldne på Ekebergsletta.

For etter en jevn innledning er det bortelaget som så smått begynner å skape sjanser. Degrum har blant annet to fete muligheter uten uttelling. Ved begge tilfellene sniker han seg bak sin oppasser, som fikk en hektisk aften på kunstgresset. Bakover har vi grei kontroll, men Brosundet er skumle på kontringer.

Halvtimen er passert da en dødball fra Nyquist lander på bakerste. En forsvarsspiller presses så hardt at han styrer ballen i eget nett.
Bare minutter senere kommer kveldens flotteste angrep. Hovel får ballen i mellomrommet. Han spiller igjennom Degrum, som slår flatt inn foran mål og Vemund sklir ballen i mål.

Like før pause er hjemmelaget på en visitt. Et lurt skudd sniker seg inn ved stolpen og reduseringen er et faktum. Like etter har tangotrøyene en gedigen mulighet til å utligne, men 1-2 står seg til pause.

Andre omgang er bare 8 minutter gammel når Hovel kriger til seg ballen høyt i banen. Sørsdal kommer på løp bakfra, får ballen og banker den i mål utagbart for de oransjes sisteskanse.
I denne perioden er det kun et lag på banen. Ny dødball, denne gangen fra Braathen. Kula svinges nydelig inn foran mål og på tredje forsøket finner Hovel nettmaskene og øker ytterligere. Publikum har knapt fått summet seg før Sørsdal prikker igjennom Degrum som alene med keeper triller den mellom beina på burvokteren. 1-5 og kampen virker punktert.

Men, nei da. Få strakser etterpå er det hjemmelagets tur på dødball. Etter mye frem og tilbake, får de til slutt reduseringen sin. 2 små minutter etter er vertene på farten igjen og får tildelt straffespark. Den setter de sikkert i mål og plutselig er det neglebiting på sidelinjen.

Hjemmelagets frenetiske forsøk på utlikning blir kvarteret før slutt ekstra vanskelig. En av deres mange munnrappe Sunnmøringer mottar helt korrekt sitt andre gule for kvelden og må forlate dansegulvet. På det påfølgende frisparket fra midtstreken lemper Braathen ballen i boksen. Ingen viser voldsomt interesse for den og kula får uforstyrret gå rett i mål bak en svimmel burvokter. Et av årets mål på A-laget.

Killerud har svingt mye rundt med sine motstandere denne kvelden og foretrekker en tidligere dusj med 4 minutter igjen på klokka. Ville han ikke vente på resten?
Det spiller liten rolle. På overtid gjør innbytter Troy ydmykelsen komplett og leker inn kveldens siste scoring og påfører Brosundet deres 2 tap for sesongen.

En ellevill fotballkamp som det svingte skikkelig av, men det var kun blåtrøyene som hadde skikkelig dansesko. Neste uke byr forhåpentlig guttene opp til dans når Simensbråten står på motsatt halvdel.

Brosundet-Driv 3-7 (1-2)
Ekeberg kunstgress 2