Klasseforskjell på Oslo vest

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 24. Apr 2016

(Røa-Driv 1-6) A-laget tok sesongens andre seier torsdag kveld og står med full pott etter to serierunder. Røa ble flere nummer for små og lagets 39 år gamle bursdagsbarn noterte seg beskjedent for fire nettkjenninger.

Åpningen på kampen er noe rotete og ingen av lagene finner noe flyt i spillet. Defensivt har blåtrøyene god kontroll og tar gradvis initiativet i kampen. Hovel hadde for anledningen bursdag og ønsket seg mer enn noe annet en scoring i gave og den skulle komme med flere.

Halvtimen er passert da spissveteranen drar seg inn i boksen og plasserer ballen i det lengste hjørnet. Få minutter senere lander en presis dødball på Degrums fot og dobler ledelsen for bortelaget. 2-0 holder seg til pause.

Andreomgang starter med et brak og i løpet av de første seks minuttene fortsetter Hovel bursdagsfeiringen med to nye scoringer. 0-4 målet var en klasseavslutning fra hjørnet av 16-meteren som limes i motsatt hjørnet, sjanseløst for keeper.

Rødtrøyene mister litt motet og Drivs utvalgte maler på videre. Braathen er livlig fra sin kantposisjon og har flere gode involveringer på det flotte kunstgresset. Timen er passert når han spilles igjennom og flikker elegant over en utrusende burvokter. Scoringen var årets første for unge Braathen. Men bursdagsbarnet er ikke ferdig enda. Bare minutter etter er han på rett plass igjen. Rustad smeller ballen i stolpen og returen ekspederes i nettet av veteranen. Kveldens fjerde scoring og den tidligere benkesliteren på Valle viser at han fortsatt har nivået inne.

Det siste kvarteret inviteres hjemmelaget inn i kampen og de får sin redusering ved hjelp av passivt forsvarsspill. Det blir med det ene trøstemålet og blåtrøyene kan innkassere 3 nye poeng og delt tabelltopp etter 2 serierunder.

Neste kamp går av stabelen torsdag 28 april kl.20.15 på stadion. Da kommer KFUM 3 på besøk.

Røa-Driv 1-6 (0-2)

Laget: (4-4-2)

Johan, Benjamin, Roar, Kjell (Shangar 75) Killerud, Braathen, Sørsdal (Nordlie 67) Stein, Troy (Skøyum 72) Hovel, Vemund (Kenneth 46)

0-1 Hovel 33 min