Gull og sølv i KM til Roger Thompson og Silje Christiansen. Gratulerer :-)

Postet av Driv Idrettslag - Friidrett den 1. Nov 2016

Silje Christiansen. Foto Sportsmanden.no

Lørdag 29. oktober gikk Lørenskog halvmaraton av stabelen med start ved Fjellhamarhallen. Løpet arrangeres i en løype på 5 km som løpes 4 runder, i tillegg kommer et start- og målstrekk. Tradisjon tro arrangeres løpet som KM for Oslo og Akershus friidrettskretser. Løpet er også det første i vinterkarusellen på Romerike og i tillegg til halvmaraton arrangeres det et løp på 5,9 km for de som ønsker et kortere alternativ. Løypen er stort sett flat, men pga. et par seige bakker ved A-hus er ikke dette noen rekordløype.

Driv IL var representert med 2 deltagere i KM. Silje Christiansen i K40 og Roger Thompson i M40. Silje løp meget bra og satte ny pers med tiden 1:31:26. Dette holdt til 2. plass i klassen, foran Rita Steinsvik fra Romerike Ultraløperklubb (RULK), og et lite halvminutt bak vinner Louise Skak fra samme klubb. Silje var godt fornøyd etter løpet og uttalte at målet for neste år er 1:30.

Roger Thompson løp inn til klasseseier på tiden 1:22:26 foran Andreas Gossner fra RULK og Rune Holmen fra Halmsås og omegn skilag.

Roger Thompson. Foto Sportsmanden.no

Halvmaraton ble vunnet av Jonas L. Hammer fra arrangørklubben Lørenskog FIL på 1:10:20, mens 5,9 km ble vunnet av Runar Sæther, Rye, på 19:41.

Takk til Roger for tekst og bilder. Det er veldig bra at dere sender inn bilder og tekst fra ting dere deltar på. Oppfordrer flere til å gjøre det samme. Send til post@driv-il.no

Astrid Celius