Uavgjort i et gnistrende lokaloppgjør

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Mar 2017

(Ski-Driv 4-4) Treningskampen mellom de gule og blå, ble et lokaloppgjør verdig. Tross flere sjanser til begge lag klarte ingen å dra i land seieren, i en kamp som hadde det meste. 3 straffer og rødt kort var blant annet på menyen. (Arkivfoto: Magne Berg)

A-laget tok den korte turen over skogen for å møte nabo Ski mandag kveld. I forkant av matchen var gutta samlet på Peppes Pizza for sosialt samvær og en liten matbit. Takk til sponsor Braathen for maten.

Ski holder til i divisjonen over og ble en god gjennomkjøring for Driv. Lagene har møttes i sesongoppkjøringen de to foregående sesong og begge gangene har Ski stukket av med seieren. Slik gikk det ikke i kveld.

Men det var hjemmelaget som kom best i gang. En klarering fra Stian Skøyum går rett i nøttene på en av hjemmelagets spillere og i mål. Minutter senere retter Skøyum opp sin egen feil og stanger en corner kontant i mål. Suverent fra den høyreiste stopperen. Ski har mye ball innledningsvis uten å skape de store sjansene, men halvveis i omgangen får vertene straffe etter en misforståelse i bakre rekker. Bartosz en vei, ballen den andre og gultrøyene er tilbake i føringen.

Bare minuttet etter kontrer Driv. En feilpasning snappes av Troy på egen halvdel, han går hele veien og banker ballen i motsatt vinkel, 2-2. Nå svinger det av bortelaget. Godt forsvarsspill kombinert med skarpe kontringer gir flere gode muligheter. Nyquist drar med seg ballen ut på høyre kanten, han svinger ballen inn i feltet og finner Fredrik Skøyum som stanger ballen i motsatt hjørnet. Driv har snudd kampen.

Minutter før pause får Ski et billig frispark på 19 meter. Ballen går over muren, via en Drivspiller og i mål bak en utspilt Bartosz i målet. Lagene tar pause på stillingen 3-3.

2.omgang starter forrykende. Driv er aggressive og får gunstige brudd sentralt i banen. Regissert av kaptein Degrum river gjestene seg til et hjørnespark. Nyquist svinger inn og nevnte Degrum stanger inn bortelagets fjerde for kvelden. Dødballene fra Braathen og Nyquist var meget gode i denne kampen.

Etter 64 minutter er det klart for et nytt straffespark. En situasjon på en Ski-corner fører til at dommeren peker på merket. Samme prosedyre som sist, keeper en vei og ballen motsatt. Lagene er igjen like langt. Kjølig regnvær, men høyere temperatur på banen. Det kler et lokaloppgjør godt. Den blir ikke noe lavere når dommeren tildeler hjemmelaget sitt tredje straffespark for kvelden. Diskutabel situasjon da mange mener Skøyum er på ballen først. Bartosz går igjen motsatt vei som ballen, men denne ganger er stolperoten i veien for hjemmelagets eksekutør.

Kampen åpner seg veldig det siste kvarteret. Etter en god overgangsmulighet for Driv, så mister de blåkledde ballen. Troy hindrer en kontring og mottar sitt andre gule og marsjordre. Etter enighet med Ski får bortelaget sette inn en spiller slik at lagene fullfører 11 mot 11. Fin gest av våre naboer.

På tampen er det sjanser nok for begge lag til å avgjøre, men kampen ender uavgjort i det som ble en innholdsrik aften på Ski kunstgress. Coach Randem var godt fornøyd med gjennomkjøringen og sammen med resten av laget tar de med seg en god opplevelse frem mot sesongstart. 4 spillere født 2001 fikk muligheten og denne gangen markerte spesielt Mats Haug seg meget godt i en kamp hvor alle involverte greide seg godt.

Siste treningskamp spilles onsdag 29 mars kl.20.00 hjemme mot Fjellstrand.

Ski-Driv 4-4 (3-3)

Laget: (4-4-2) Bartosz, Vemund, Flåten, Skøyum, Tobias, Stein, Braathen, Troy, Skøyum, Nyquist, Hovel. Innbyttere: Kevin, Tidemann, Sean, Haug, Matas.

1-0 Ski 6 min

1-1 Stian Skøyum 11 min