Garden: - Vi ser frem til neste kamp

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Apr 2017

(Fossum-Driv 6-3) Første omgang var jevnspilt og gjestene kunne ledet halvveis. Et grusomt kvarter i andre omgang punkterte kampen fullstendig og selv om de blåkledde forsøkte et comeback vant Fossum til slutt fortjent. Nå ser Driv frem mot kampen mot Brosundet. (Foto: Magne Berg)

A-laget tok turen til Eiksmarka i Bærum kommune med mål om å fortsette poengsankingen som ble startet mandag. Fossum rykket ned fra fjerde divisjon i fjor og skulle bli en ny tøff oppgave for Ytreguttene.

Åpningskvarteret er jevnspilt og selv om det er vertene som har ballen, så er det Driv som skaper sjansene. Duoen Nyquist/Hovel skaper stadig problemer godt støttet av en hardtarbeidende midtbanefirer. Et godt angrep fra bortelaget klareres fra hjemmelaget og direkte i bakrom. En feilvurdering i Drivs bakre rekker gir vertene en gratismulighet som de utnytter effektivt, 1-0.

Bortelaget reiser seg raskt og er nære utlikning ved et par anledninger. Spesielt Nyquist er skuddvillig, men det skorter på presisjonen. I minuttene før pause er det Fossum som overtar initiativet igjen. De presser hardt for å doble ledelsen, men et par gode inngripener fra Theo holder blåtrøyene inne i kampen.

2.omgangs åpningskvarter blir et mareritt for Driv. Hjemmelaget får gjøre som de vil og ruller opp fire mål på rappen. Kollektiv svikt over hele linja fra bortelaget. Noen små justeringer senere er det strammet opp i bakre rekker. Det gir rom for noen gode overganger fra blåtrøyene og i det neste kvarteret handler alt om bortelaget. Først drar Nyquist seg rundt på høyre, serverer Hovel foran mål som bredsider inn 5-1. Minutter etter er det Stein som kopierer Nyquist. Finner Hovel i boksen som setter sin syvende scoring på tre kamper.

Drøye 10 minutter før slutt gjør Stein det selv. En glimrende ball fra Mats Haug finner kapteinen, som lobber elegant over en utrusende keeper. 3-5 og Njål Haug på sidelinjen øyner et sensasjonelt comeback. Det håpet slukker 5 minutter før slutt da Fossums gode kantspiller får avgjøre første sett og fastsetter sluttresultatet til 6-3.

Mot et lag som plukket flere poeng i fjorårets 4.divisjon enn Driv tok poeng i 5.div, så henger bortelaget i lange perioder godt med. Åpningskvarter i andre omgang blir brutalt straffet og avgjør kampen til hjemmelagets fordel. Guttene i blått ser nå frem mot neste kamp, hjemme mot Brosundet torsdag 4 mai kl.20.15.

Fossum-Driv 6-3 (1-0)

Fossum kunstgress

Ca 10 tilskuere

Laget: (4-4-2) Theo, Kevin, Stian, Flåten, Tobias, Vemund (Matas 62) Stein, Haug, Fredrik (Sean 49) Nyquist, Hovel.

1-0 Fossum 18 min

2-0 Fossum 47 min