Driv suverent best i bygda!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 13. Apr 2015

Heller ikke denne gangen levnet Driv noen tvil om hvem som er best i bygda. Det eneste spørsmålet var hvor stor seieren ville bli. Enebakk ble sendt hjem med halen mellom beina etter enveiskjøring fra start til mål.

Søndag ettermiddag barket naboene igjen sammen til generalprøve før seriestart. Mjær stadion lå badet i sol og på tross av en noe sur vind var i underkant av 100 tilskuere på plass for å følge lokaloppgjøret.

Kampen handlet fra første til siste minutt kun om et lag. Blåtrøyene slapp ikke engang gjestene til et eneste skudd i hele kampen. Driv derimot malte på, produserte sjanser på sjanser og ga seg ikke før det stod 14-0 på tavla. Enebakk skal ha for at de løp, men stort sett var det imellom hjemmelagets spillere og kreftene tok etterhvert slutt.

Undertegnede hadde mer enn nok med å holde telling på totalen, men han noterte seg at bl.a. Degrum, Nyquist og Killerud stod for flere av hjemmelagets mål denne ettermiddagen.

Forøvrig kan det nevnes at det potensielt ampre lokaloppgjøret ble håndhevet prikkfritt av kampens meget dyktige dommer.

Laget: (3-4-1-2)

Roger, Shangar (Dennis 46) Flåten, Aarvold (Stian 46) Braathen (Nyborg 46) Kjell, Sørsdal, Killerud, Nyquist, Degrum, Skøyum.

Driv Fotball senior

Mads Randem