Seier i årets første treningskamp for rekruttlaget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 17. Feb 2016

(Driv2-Nordstrand3 6-0) Rekruttlaget fikk en god start på sesongoppkjøringen da Nordstrand 3 ble beseiret på stadion onsdag kveld. Et ungt lag supplert av en gammel ringrev ble et nummer for store for guttene i hvitt. To tidligere Drivspillere gjorde også comeback i den blå drakta.

Begynnelsen av kampen er noe rotete og bærer preg av at dette er årets første kamp for begge lag. Mange balltap og dårlig presisjon står på menyen, men defensivt har hjemmelaget god kontroll. Forsvarsfireren bestod av to gamle kjenninger. Robin Bakke Andresen (26) og lagets trener, Mads Randem (29) gjorde comeback på hver sin back etter flere år på sidelinjen. Sistnevnte markerte seg etter 22 minutter med en presis corner som Kenneth Rustad stanget i nettet. Like etter avslutter lagets eldstemann til 2-0 etter et godt innkast av Bakke Andresen. Forøvrig greide sidebackene seg ok, men med stadig god sikring av det solide stopperparet Røkeness/Stubberud.

Minutter før pause kommer det ytterligere to scoringer til vertene. Ny dødball og Flåten får til slutt kranglet ballen i mål. 4-0 kommer like etter og var kveldens vakreste angrep. Stubberud trer opp Flåten rettvendt og sender igjennom Degrum som enkelt setter ballen bak bortelagets gjestekeeper Theo Jørgensen (14) fra Driv sitt G15-lag.

I pausen gjøres det noen bytter. Kaptein Røkeness bytter plass med Shangar og overtar hanskene. Unge Dennis Hoel (14) kommer inn for den spillende treneren og Sean overtar for Hovel.

2.omgangen er hjemmelaget klart best og har god kontroll på banespillet. Effektiviteten fra første omgang er ikke like bra så målene lar vente på seg. Midtbanen legger ned mange meter og Nordstrand skaper knapt en sjanse de siste 45. Spesielt Troy gjør en manns jobb sentralt.

Med kvarteret igjen å spille setter Degrum inn sitt andre før Kenneth sendes alene igjennom etter en nydelig stikker fra Shangar. Alene med keeper gjør trikker`n ingen feil og fastsetter sluttresultatet til 6-0.

En fin gjennomkjøring for rekruttlaget har to ukers trening foran seg før neste treningskamp hjemme mot Nordby onsdag 2 mars.

Driv 2-Nordstrand 3 5-0 (4-0)

Mjær stadion

Laget: (4-4-2)

Shangar (Dennis 46) Robin, Dennis (Shangar 46) Stubberud, Randem (Hoel 46) Degrum, Flaaten, Troy, Braathen, Kenneth, Hovel (Sean 46)