Svak åpning ødela for Driv

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 25. Jun 2016

(Snarøya-Driv 6-3) En svak åpning på kampen ødela for de blåkledde torsdag kveld. For selv om forspranget til vertene nesten ble spist opp, var det til slutt aldri noen tvil om hvor seieren ville havne.

For allerede halvveis i første omgang hadde Snarøya nettet fire ganger. Sløvt og passivt forsvarsspill var en gjenganger og grønnskjortene lot seg ikke be to ganger. Halvtimen er passert da Kjell vil bøte på skadene og reduserer på en dødball. Sean Olsen får blod på tann og reduserer enda en gang minuttet før pausesignalet. Frekk avslutning fra unge Olsen.

Snarøya leder 4-2 til pause.

2.omgang starter med et smell. Igjen er det Kjell som baner vei og putter sitt andre mål i kampen. Nord-Norges store sønn stresser Hovel i kampen om toppscorertittelen.

I en liten periode stresses hjemmelaget. Driv jakter desperat utligning, men får i stede en på trynet. En feilberegning i feltet og Snarøya øker til 5-3. Etter dette går et slitent bortelag litt opp i liminga og vertene får putte en siste ball i nota før dommeren gir sluttsignalet.

A-laget tar sommerferie på 6.plass med 10 poeng.

Snarøya-Driv 6-3 (4-2)

Laget (4-4-2) Bartosz, Benjamin, Kjell, Flåten, Tobias, Troy, Stein, Sørsdal, Nordlie, Vemund, Sean. Innbyttere: Hoel, Roger

1-0 Snarøya 7 min

2-0 Snarøya 12 min