Rekruttlaget sterkest i tøff batalje

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 5. Sep 2016

(Nordstrand 4-Driv 2 4-5) I en tøff og tett batalje trakk rekruttlaget nok en gang det lengste strået. Yngstemann Kevin Wickstrøm markerte seg med en strålende assist, eldstemann Richard Hellerud satset helsa og Vemund Garden var tilbake - som referent. I tillegg dukket det opp en ny keeperhelt. Olboys` Jimmy Ericsson debuterte og gjorde en fantomkamp mellom stengene. (Foto: Magne Berg)

Av Vemund Garden

Årets tøffeste kamp er like rundt hjørnet. Ikke fordi NIF4 er så gode, men heller fordi at gårsdagens Vågståkk fortsatt sitter i beina. Synes vi burde slå et slag for Tippeligaspillerne som må igjennom dette 30 ganger i året, altså søndagskamper.

Kampen åpner med et overlegent ballinnhav til Driv, i all hovedsak fordi vi starter med ballen.

3 min. NIF kommer med avslutning fra 17 meter, men det er på volley og i 8.divisjon scorer vi ikke på volley.

6 min. Jokke vinner ballen og får den omsider til Stein. Han vender og slår Marius igjennom. Sistnevnte spinner fra forsvaret og er klinisk alene med keeper. 0-1.

9 min. Dennis vinner ballen i eget forsvar og Troy tar over. Han banker Stein alene igjennom og som vanlig avslutter han rett på, men mellom beina på keeper denne gangen. 0-2.

Coach Randem forsøker å gi assisten til Jan, men unge Saltnes retter det opp ved å hyle ut.

11 min. Ufarlig heading fra NIF går i tverrliggeren.

15 min. NIF prøver seg på volley, men det går som kjent ikke.

16 min. Hjemmelaget styrer spillet, men gjestene er farlige på kontringer.

18 min. Driv har flere trekk i laget enn Magnus Carlsen. Det holder på å gå galt, men det skjer ingenting.

20 min. Felix får seg en luftetur i gjerdet med hodet først. Hov kommer inn.

25 min. Driv har fått bedre kontroll på kampen nå. Så da er det vel en NIF-scoring like om hjørnet.

26 min. Selvfølgelig kommer det en gigasjanse for de hvitkledde, heldigvis like utenfor. Klokt valg.

29 min. Alle pauser i spillet benyttes til å drikke. Dette til tross for at væskeinntaket muligens var mer enn høyt nok kvelden i forveien.

Keeperdebutant Jimmy Ericsson leverte en strålende kamp. (Foto: Magne Berg)

31 min. Stein skyter som om han har stein i skoen og ballen lompes inn til keeper. Skal sies at Stein alltid vil ha Stein i skoa, så lenge han har de på...

32 min. NIF alene med keeper, men fantomredning fra nyervervelsen.

37 min. Et forferdelig oppspill fra Braathen blir igjenvunnet av Stein. Marius tar over og alene med keeper er han like sikker som...kommer ikke på noe som er like sikkert. 0-3.

41 min. Vertene igjen alene med keeper, men vi har en keeper som er myk nok til å strekke ut en fot uten å få strekk.

44 min. Marius løper i bakrom. Forsøker å finne Stein, men en forsvarer bryter.

Pause. En heldig 3-0 ledelse, men det bryr vi ikke oss noe om.

Coach Randem betenkt med 3-0 ledelsen til pause. (Foto: Magne Berg)

48 min. Matta fører fremover og skyter like over.

50 min. NIF virker slitne, var de på Vågståkk i går mon tro?

54 min. Hvittrøyene tørker av seg svetten og stusser et innlegg i stolpen. Farlige på dødballer.

57 min. Benjamin ut for Kevin. Bytte kommer nok ikke som en konsekvens av Vågståkk.

58 min. Nordstrand reduserer på noe som stinker offside. Kanskje dommeren var på Vågståkk også? Uansett, 1-3.

60 min. Noen må ringe en rørlegger her! Forsvaret er lekk. Nok en gang kontrer hjemmelaget i rommene vi etterlater oss. Slipper unna nå, men det holder nok ikke i lengden.

66 min. Frispark til Driv og Braathen svinger inn på bakerste. Der er Kevin, som referenten tror er 12 år, han slår ballen inn igjen på volley(!) og Troy header i tomt bur. 1-4.

Saltnes stanger inn 1-4 på pasning fra Kevin Wickstrøm. (Foto: Magne Berg)

68 min. Driv med en utrolig trippelsjanse. Keeper redder to ganger og en forsvarer redder på streken.

69 min. Anders ut, Sean inn. Da lukter det goal!

70 min. Nordstrand reduserer igjen. 2-4. Rekruttlaget vinner aldri komfortabelt.

75 min. Vi får på ingen måte kontroll på kampen. Vertene reduserer igjen og da er det full fyr i teltet.

78 min. Flott kontring og en genial stikker fra Braathen sender Stein igjennom. Keeper redder, men på returen er Nyquist på plass og prikker inn kveldens tredje. 3-5.

79 min. Nyquist må ut, han skal på jobb på Ullevaal. Det er verken som spiller eller lege, så vet dere det. Mats Haug kommer inn. For å jevne ut det unge laget, setter også Randem inn Richard Hellerud.

Richard Hellerud i fint driv mot gamleklubben. (Foto: Magne Berg)

86 min. Nordstrand er farlige nå. Vi har tross alt den farlige 3-5 ledelsen.

87 min. Kevin viser null respekt for motstanderen som kunne vært faren hans.

88 min. Driv skaper en stor sjanse mens jeg skriver, jeg så den ikke, men den var stor.

90 min. Tobias med de nye billige skoa sine byttes ut til stående applaus fra Randem. Skal sies at han har stått og applaudert hele kampen igjennom.

90+4 min. NIF limer ballen i vinkelen, heldigvis er kampen ferdig. Vi holder altså målsnittet oppe og det er viktig.

Nordstrand 4-Driv 2 4-5 (0-3)

Niffen, ca 20 tilskuere (alle tilreisende) + fotograf, Magne Berg, også tilreisende.

Laget: (4-4-2) Jimmy, Benjamin (Kevin 57) Dennis, Jokke, Anders (Sean 69) Tobias, Braathen (Richard 79) Troy, Felix (Matta 20) Stein, Nyquist (Haug 79)

0-1 Nyquist 6 min

0-2 Stein 9 min