Fotballgruppas koronavettregler pr.11.mai

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 10. Mai 2020

Fotballgruppas Koronavettregler pr.11.mai 2020

1.Treningene må følge NFFs retningslinjer og koronavettreglene.

2.Organiserte treninger er frivillig å delta på.

3.For de lagene som ønsker å sette i gang treninger skal tilbudet gis til samtlige spillere på laget.

4.God planlegging er avgjørende for gjennomføring av økta.

5.Alle som møter til organisert trening, skal være symptomfrie og friske.

6.Det er tillatt med maksimalt 40 personer på Mjær stadion. Maksimalt 15 personer på Drivplassen Dette skal overholdes og evt brudd på disse reglene kan føre til umiddelbar nedstengning av anleggene.

7.Det skal være minimum 1 meter avstand mellom hver spiller til enhver tid, og maksimalt 20 personer i hver gruppe. Dette gjelder også ved oppmøte og inndeling i grupper. Hver gruppe skal ha en voksenperson tilstede, slik blir hver gruppe 19 spillere + 1 voksen.

8. Dette gjelder for keepere: Kun keeper kan ta på ballen med hendene. Maks to spillere (keepere) per gruppe (+ eventuell keepertrener) kan ta på ballene gjennom hele økta, gitt at de bruker egne keeperhansker. Eventuelle keepere må bruke egne keeperhansker – og keeperen kan verken spytte i hanskene eller ta seg i ansiktet før, under eller etter aktiviteten.

Dette åpner for at det kan gjennomføres avslutningsøvelser – men igjen, kun keeperne som kan ta ballen i henda.

9.Er det ikke nok voksenpersoner tilgjengelig i lagets trenerteam, så må foreldre eller andre ressurser hentes inn av det enkelte trenerteam/lag.

10.Det er ikke tillatt med aktiviteter hvor spillere kjemper om ballen eller på annen måte er i fysisk kontakt med hverandre.

11.Spillere skal ikke ta på ballen med hendene. Ballen skal heller ikke heades.

12.Kjegler og annet utstyr skal håndteres av ansvarlig voksen gjennom hele aktiviteten.

13.Husk at ballen og utstyrer en mulig smittekilde og må rengjøres med såpe og vann før og etter bruk av ansvarlig trenerteam.

14.Det vil ikke under noen omstendigheter være tillatt å låne/ låne ut utstyr til egentrening eller uorganisert aktivitet

15.Kun en trener/voksenperson får gå inn i driftsbygg for å hente evt utstyr. Driftsbygget skal til enhver tid være låst utenom henting av utstyret.

16.Det vil være tilgang på antibac-flasker i utstyrsbod. Husk å sett på plass etter bruk!

17.Garderoberog toaletter kan ikke benyttes, da driftsbygget er stengt.

18.Husk gode hygienerutiner!

Treningstidene er tilpasset slik at lag ikke "møtes" og overlapper hverandre.

• Trening 16.30-18.00
  • Pause    18.00-18.15
  • Trening 18.15-19.45
  • Pause   19.45-20.00
  • Trening 20.00-21.30

Dette for å unngå ansamling på og rundt banen.

Fotballgruppa er tydelig overfor sine trenere, ledere og spillere at alle som bevisst ikke retter seg etter disse retningslinjene ikke får lov å delta på organisert trening.

Ved gjentagende brudd på disse retningslinjene forbeholder fotballgruppa seg retten til å stenge anleggene.

Forøvrig vil vi følge myndighetenes retningslinjer, samt koronavettreglene utstedt fra NFF.

Driv IL Fotball