Historisk dag for jentefotballen i Driv!

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 18. Jun 2021

Leder Mads Randem og jenteansvarlig Henning Stubberud er tydelig fornøyde med nyheten de stolt presenterer: Driv IL Fotball jenter er nå offisiell samarbeidsklubb med Vålerenga! (Foto: Monica Knudsen, Vålerenga Fotball og Henning Stubberud, Driv IL Fotball med signert samarbeidsavtale)

Etter flere uker med god dialog, er vi endelig i mål med en veldig god samarbeidsavtale mellom Vålerenga Fotball og Driv Fotball jenter. Avtalen gir et stort løft for jentefotballen i Driv, hvor de nå får tilgang til kompetanse fra regjerende Seriemester og Cupmester på damesiden i norsk toppfotball.

Visjonen er klar!

Driv og Vålerenga skal sammen skape begeistring og entusiasme rundt våre fotballspillende jenter!

- Samarbeidsavtalen vil bidra til å løfte oss i forhold kompetanseheving på trenersiden og utviklingsmuligheter på spillersiden, forteller Henning. Det vil bidra til å skape begeistring og entusiasme rundt jentene som trives med fotballen. Jentene både kan- og vil spille fotball, og vi ønsker å legge til rette for at jentene kan satse og spille fotball i mange år fremover. Vi gleder oss til å samarbeide med Vålerenga, og til å bli bedre kjent med både klubben og deres spillere på øverste nivå. Det er kort vei til Intility Arena, og vi håper selvsagt å kunne se en Driv-jente i den kongeblå Vålerenga drakta etter hvert. Det er viktig å vise jentene at mulighetene er der!

Stolt øyeblikk.

- Vi er veldig fornøyde med at vi får denne muligheten og det er et historisk løft for jentesatsingen i Driv Fotball, fortsetter Mads. Våre trenere vil få tilgang på landets beste utviklingsmiljø på jentesiden, både fra trenerveiledere og spillerutviklere. Dette vil utvilsomt være veldig positivt og bety mye for våre engasjerte ildsjeler og spillere på jentesiden. Det er et stolt øyeblikk for hele klubben, sier han.

Hva ligger i samarbeidsavtalen mellom klubbene?

- Først og fremst vil samarbeidsavtalen sikre oss tilgang på verdifull kompetanse, både for utvikling av spillere og ikke minst trenere. Kompetanseheving er avgjørende for at vi som klubb skal kunne ta nye steg, og sørge for en utviklende treningshverdag med god kvalitet. Både spillere og trenere vil få hospiteringsmuligheter med Vålerengas elitegrupper. Det er viktig å kunne tilby ekstra utviklingstiltak for de jentene som er langt fremme i utviklingen og som ønsker/har behov for større utfordringer. Vi vil få delta i ulike trenerforumer og fagutvekslinger i forbindelse med Toppseriekamper og Champions League. Vi vil kunne nominere spillere til #VIFung, som er et satsingsprosjekt for unge spillere med potensiale. Vi blir invitert til kamper hvor vi får møte A-lag spillerne, jentedag på Intility Arena, Enga-land sammen med Herre A, camps, ferier, ballhentere - for å nevne noe. Vi får åpne «godteposen» litt mer etter hvert, men her er det veldig mye å glede seg til! Kanskje får vi besøk av noen av Toppseriespillerne til Mjær Stadion også, sier en godt fornøyd jenteansvarlig i Driv.

Driv IL Fotball