Gutter 16 smadret Lindeberg

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 7. Okt 2014

Av sesongens mange bortekamper har poengsankingen vært heller mager. I mandagens oppgjør på Haugerud skulle det endelig løsne.Lindeberg var motstanderen for tredje gang og vi visste at her var det muligheter om vi bare var dyktige nok.
Vi tar tak i kampen fra start og er det førende laget, dog uten å skape det helt store. Hjemmelaget ligger hele tiden i sivet og venter på overganger, noe de er svært dyktige på, men vi har god presisjon i åpningsminuttene og får avsluttet angrepene våre slik at motstanderen ikke får kontre på oss.
Utover i omgangen blir vi mer og mer slurvete og på egen halvdel serverer vi Lindeberg og rødtrøyene leder 1-0. Like etter må Gonella av med en for kvelden urolig mage og treneren setter inn Troy som gjør comeback etter å ha sonet ferdig. På sine første touch drar han av forsvaret til Lindeberg og avslutter kontrollert bak målmannen til 1-1. Coaching i verdensklasse!
Det siste kvarteret av omgangen er vi klart best og skaper store sjanser, men det er først når Ludde på innlegget til Stubberud, stupheader ballen i nota at vi tar ledelsen 2-1. Fullt fortjent!
Så var det dette med å gi motstanderen overganger da, på overtid av omgangen er vi igjen slurvete og utligningen er et faktum. Lagene går til pause på stillingen 2-2.
Pausepraten går på å opprettholde trykket, konsentrasjonen og være mer direkte i stilen. 2.omgang har knapt startet da dette er glemt og Lindeberg tar ledelsen 3-2 etter at blåtrøyene har servert hjemmelaget for 3.gang denne kvelden. Marco har entret banen og tilføyer laget enda mer fart på topp og treneren maner gutta fremover. Dette resulterer i et voldsomt trykk hvor vi igjen skaper store muligheter og etter 55 minutter er utlikningen et faktum, stillingen er 3-3.
Etter dette ser vi oss aldri tilbake. Alt slurvet bakover er lagt til side, gutta fra bygda maler i stykker byguttene og målene renner inn. Lindeberg skaper faktisk ikke en eneste målsjanse den siste halvtimen takket være enorm laginnsats, god organisering og en intensitet som umuliggjorde oppgaven for hjemmelaget.
Vi er godt på overtid, bortelaget leder komfortabelt 6-3 da kveldens bursdagsbarn, Felix, blir felt på vei igjennom og dommeren peker korrekt på straffemerket. Sean har kommet inn de siste minuttene og da lagets faste straffeskytter varmer benken, tar Olsen jr. ansvar og plasserer ballen elegant til side for keeperen og fastsetter sluttresultatet til 3-7. En fantastisk bra omgang krones med Sean sin første scoring for året!
Med årets siste bortekamp unnagjort venter nå sesongens 2 siste kamper hjemme på Mjær. Førstkommende fredag kommer Holmen på besøk. Avspark 18.30.

Coach Randem

Kampfakta:

Lindeberg - Driv 3-7 (2-2)
Mål:
1-0 23 min.