Sikret poeng på overtid

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 24. Apr 2015

(Nesodden jr. - Driv jr. 2-2) Kampen hadde det meste. Kontroversielle mål, rødt kort, overtidsscoring og et straffespark som aldri ble dømt. Vertene ledet to ganger, men Drivs unge juniorlag ga aldri opp og på overtid sikret Felix et poeng med hjem til bygda.

De seneste møtene med Nesodden har stort sett vært tette og tøffe kamper. Dette oppgjøret ble intet unntak. Høyt tempo og intensitet fra starten og med en dommer som tillot gutta å spille fotball, så ble dette en jevnbyrdig og bra matching for våre gutter. Midtbanetrioen tok tak i duellspillet fra starten av og Tenerifeturisten Høvik setter standarden fra start og visste tydelig at han har ligget i hardtrening hele uka.

Blåtrøyene blir etterhvert spilt litt bakpå og allerede etter 8 minutter får hjemmelagets stopper gå uhindret opp i boksen og stanger inn ledelse 1-0. Svakt forsvarsspill fra våre utvalgte.
Gjestene tar etterhvert tak i kampen og en energisk Felix er stadig en trussel for et noe temposvakt stopperpar hos vertene. Etter halvspilt omgang er nevnte Felix alene igjennom, blir dratt ned av Nesoddens stopper, som slipper billig unna med gult kort. 5 minutter senere har ikke dommeren noe valg. Vårt tanksenter av en spiss er igjennom på ny og blir nok en gang lagt i bakken, denne gangen av den andre stopperen. Direkte rødt kort og Nesodden må fullføre med en mann mindre.

Det siste kvarteret av omgangen overtar vi banespillet og kommer til noen små sjanser uten å få uttelling. Lite presisjon på siste tredjedel av banen gjør at vi ikke skaper det store trykket vi ønsker på motstanderen og hvittrøyene tar med seg ledelsen inn til pause.

2.omgangen fortsetter der den første slutter. Driv har ballen, men er unøyaktig og tidvis slurvete i angrepsfasen. Vi har god kontroll bakover og flytter spillet og presset våres høyere i banen. Dette medfører en viss kontringsfare, men vi er gode i gjenvinning og faller av i tide slik at vi unngår større sjanser imot.

I jakten på utligning setter trenerteamet Kenneth i oppvarming for å få enda mer "punsh" i boksen. Synet av unge Rustad i oppvarming vekker tydeligvis gutta enda et hakk og vi legger et voldsomt trykk på guttene fra halvøya. Etter flere gode angrep etablerer vi oss inne på hjemmelagets halvdel. Et innlegg ender i beina på Aarvold som banker kula i nettet fra 16 meter. Viktig og fortjent utligning.

Kenneth kommer inn og vi skal jage seiersmålet. I denne fasen blir vi utålmodige og slurver for mye i oppspillfasen. Vi gir bort ballen enkelt på egen halvdel og gir vertene altfor enkle muligheter. Vi fortsetter å skape sjanser, men balansen i laget er svekket, så kampen bærer preg av Hawaiifotball.
Det er også slik vi slipper til Nesoddens andre scoring for kvelden. Brudd sentralt i banen og ballen lempes i bakrom i retning av deres raske spiss. Han lobber over Matta i mål, men ballen føres over av deres kantspiller og situasjonen skal avblåses for offside. Dessverre får ikke dommeren med seg dette og hjemmelaget har tatt tilbake ledelsen.

Gutta nullstiller og det siste kvarteret av kampen er det bare et lag på banen. Blåtrøyene dominerer fullstendig og trykker Odden tilbake på banen. Vi gjør noen taktiske endringer og legger om til 3 mann bak. Stubberud flyttes høyere i banen for å utnyttes hans kyniske egenskaper.
Klokka passerer 90 minutter da en god Aarvold tar med seg ballen og setter fart. Han drar av et pressledd og stikker igjennom Felix som avslutter iskaldt forbi vertenes keeper. Et strålende angrep og en særdeles viktig og fullt fortjent utligning. Gutta fortsetter trykket mot et lamslått Nesodden og Troy blir spilt fri inne i 16 meteren, men blir nektet avslutning da han holdes igjen. Straffe? Ja, mener ihvertfall unge og fremadstormende Saltnes.

Etter 94 minutter mener dommeren at nok er nok og kampen ender 2-2. Etter å ha ligget under 2 ganger føles nok det greit, spesielt med tanke på at utligningen kom sent, men godt.
Riktignok spilte vi over en omgang med en mann mer, men i dag var vi ikke dyktige nok til å utnytte overtallet. 1 mot 1 forbedret vi oss og Matta fortjener igjen stjerne i boka for solid keeperarbeid.
Neste kamp er søndag 3 mai, hjemme mot Nordstrand på Mjær stadion.

Nesodden jr. - Driv jr. 2-2 (1-0)
Laget: (4-3-3)
Matta, Haug, Dennis, Stubberud, Aarvold, Ludde, Braathen (Bjørnar 79), Anders (Kenneth 65), Tobias, Felix, Troy.

1-0 Nesodden 8 min.
1-1 Aarvold 65 min.