Hoppende glad etter 3 nye poeng

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 31. Mai 2015

(Nesodden 2 - Driv 3-8) Våre beste menn tok 3 nye poeng på Berger kunstgress torsdag kveld. Halvøyalaget hadde lite å by på og tross tre baklengsmål burde seieren vært mye større. Plass til en debutant var det også da Mathias Hov fikk sine første A-lagsminutter.

Inngangen til kampen var klar. Lag som Nesodden skal slås om opprykk skal bli en realitet. Og det var heller aldri noen tvil. Etter litt ta og føle på innledningsvis tar blåtrøyene ledelsen etter et snaut kvarter. Spissparet Hovel/Degrum har funnet tonen og funnet hverandre. Like etterpå dobler Nyquist ledelsen etter en dødball.

Så skjer det som ikke skal skje, men som ofte hender mot svakere motstand. Vi senker oss ned et par hakk og ut av ingenting reduserer hjemmelaget. Totalt unødvendig å slippe motstanderen inn i kampen igjen. Målet lager lager spenning for noen minutter og Nesodden hever seg betraktelig.

I løpet av omgangens 7 siste minutter fordufter spenningen helt. 37 minutter er spilt da Hovel skaffer et soleklart straffespark. Lagets nest eldstemann tar det selv og øker ledelsen. Like etter er Skøyum frempå og banker inn 4-1, med høyre om undertegnede husker riktig. På overtid runder Sørsdal av omgangen med en lekkerbisken og gjestene leder komfortabelt 5-1 til pause.

Med seieren praktisk talt i boks ønsker gutta å score flere mål i 2.omgangen. Det bærer den første halvdelen preg av og mange av de andre arbeidsoppgavene blir forsømt. Defensivt er det dårlig struktur og laget henger ikke sammen. Nesodden kommer til flere sjanser og blir belønnet med et straffespark 10 minutter ut i omgangen. 2-5 bak en sjanseløs Roger.

Kampen synker i kvalitet og Hawaiifotballen brer seg over kunstgresset på Berger. Lagene bytter på å ha ballen med få trekk hver før de gir den bort.
Den siste halvdelen av omgangen hever vi oss noe. Det blir gjort et par bytter, blant annet kommer Mathias Hov inn til sin A-lags debut.
Vemund har også entret banen og like etter spilles han i bakrom, løper fra alt og alle og løper ballen i mål bak en keeper som mulig fikk et lite drypp i den situasjonen. Ikke lenger etter bryter Vemund en horribel tversoverpasning og setter sin andre for dagen.

Guttene fra halvøya ser ut til å ha resignert, men vi er i det gavmilde hjørnet i dag og under hvittrøyene enda et trøstemål. Ikke lett å være keeper halve laget har avsluttet forsvarsarbeidet 10 minutter før slutt.
Like før dommeren runder av ballet treffer en dødball issen til Hovel som fastsetter sluttresultatet til 3-8.

Ny seier til våre blå helter. Bra med mål fremover, men slurvete bakover. Dette rettes på til torsdag da serieleder og ubeseirede Holmlia kommer til stadion.

Nesodden 2 - Driv 3-8 (1-5)

Laget: (3-4-1-2)
Roger, Dennis, Shangar, Anders (Skøyum 9 min) Braathen, Sørsdal, Nordlie, Nyborg (Matta 70 min), Nyquist, Degrum (Vemund 58 min) Hovel.

0-1 Degrum 17 min
0-2 Nyquist 19 min
1-2 Nesodden 22 min
1-3 Hovel 38 min (straffe)