Knepent tap mot Øvrevoll Hosle

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 6. Jun 2015

(Øvrevoll Hosle - Driv 2-1) En jevn førsteomgang ble etterfulgt av årsbeste fra juniorene sin side, men til tross for et stort overtak klarte ikke gutta å utlikne vertenes ledelse. Uansett var kampen et stort skritt i riktig retning og nå ser vi frem mot hjemmekampen mot Røa neste uke.

Åpningsminuttene inneholder mange dueller og lagene tar og føler på hverandre. Duellspillet har vært en akilleshæl i enkelte kamper denne sesongen, men denne kampen tok gutta av silkehanskene og gjorde det vondt å bære hvit trøye.

Som de foregående kampene har vi fått tidlig baklengs og denne kvelden er intet unntak. Et løst tilbakespill blir snappet opp og hjemmelagets spiss feiler ikke alene med Matta. Blåtrøyene rister umiddelbart av seg skuffelsen og går rett i strupen på vertene. Braathen svinger inn en dødball og Troy nikker inn utligningen.

Vi får gradvis et lite overtak på kampen og pasningsdyktigheten og bevegelse er på plass. Hosle blir spilt lave og sliter med å etablere noe spill på vår halvdel. Defensivt ligger vi meget godt, med god struktur og fin balanse i laget. Spesielt Kenneth sin inntreden sentralt på midten gir oss dynamikk og pondusen vi har savnet. Angrepspillet sitter tidvis bra og vi tilriver oss flere dødballer hvor vi nesten hver gang skaper halvsjanser.

Hvittrøyene har vist seg farlige på en del overganger og etter at vi ikke får avsluttet et angrep setter deres dyktige keeper i gang et raskt angrep. Manglende kommunikasjon gjør at vi slipper til nr.61 alene med Matta for andre gang i kampen og resultatet blir som den første.
Minutter etter har vi mulighet til å komme ajour og muligens blir Fela snytt for straffe på vei igjennom. Halvveis tar lagene en velfortjent hvil på stillingen 2-1 til guttene fra Hosle.

Bortelaget bruker bare minutter på å ta initiativet i 2.omgang. Gutta ruver i duellspillet og etablerer spillet på hjemmelagets halvdel. Et lavtliggende Hosle satser på kontringer, men en meget solid backfirer kveler kontringspunktene og vi gjenvinner ballen høyt i banen.

Det er på dødballer sjansene kommer og vi har en rekke av dem denne kvelden. Presisjonen er god, men vi mangler det siste lille foran mål. Også i etablert kommer vi til noen halvsjanser, men er ikke skarpe nok i avslutningsfasen.

Til tross for at de 11 utvalgte spiller samtlige 90 minutter, er det Hosle som merker kjøret på slutten. Vi får mer rom å boltre oss i og blir flere ganger satt opp i gode situasjoner rettvendt på kantene. Gutta er flinke til å fylle opp i boksen, men vi kommer litt for sjelden til innlegg. Det kunne vi utnyttet bedre.

Mot slutten av kampen sjanser vi og flytter flere folk frem i angrep. Vi gir bort noen kontringer, men Matta rydder mesterlig opp. På overtid sendes alle mann opp og et desperat hjemmelag rydder unna dødballene med et nødskrik.

Til tross for tap, kan vi ikke annet enn å være fornøyd med prestasjonen. Innsatsen er upåklagelig, konsentrasjonen er tilstede og spillet sitter begge veier. Nå ser vi frem mot Røa førstkommende fredag, fortsetter vi slik kan det bli moro.

Øvrevoll Hosle - Driv 2-1 (2-1)

Laget: (4-3-3)
Matta, Artan, Dennis, Ludde, Tobias, Braathen, Kenneth, Haug, Vemund, Felix, Troy.

1-0 Hosle 5 min.
1-1 Troy 6 min.