Driv slukket Fire Lys

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 19. Jun 2015

(Driv-Fire Lys 5-1) Gutta trengte godt over en time på å knekke torsdagens motstander, men da kom også ketchupeffekten. Det siste kvarteret ble en meget god avslutning da lekne blåtrøyer gjorde gjestene til statister.

Etter en begredelig forestilling forrige uke var det et helt annet Drivlag som entret kunstgresset torsdag. Hjemmelaget kjører kampen det første kvarteret og har flere muligheter til å ta ledelsen. En for kvelden livlig Degrum er stadig frempå og skaper ubehageligheter for bortelaget.
Halvveis i omgangen gir vi bort initiativet og på en kontring tar gjestene ledelsen på en heading. Målet preger vertene noe og det offensive spillet kladder litt i minuttene som følger.

Like før pause har gutta kviknet til på ny og et strålende angrep resulterer i utlikning. Degrum blir spilt fri på høyre siden, legger 45 grader ut og der er Hovel som bredsider ballen sikkert i nota. Målet kom på et viktig tidspunkt til stor fornøyelse for de drøyt 70 fremmøtte.

2.omgang starter med et lite overtak til guttene med adventsstake. Heldigvis er stopperkjempen Flåten tilbake og holder laget godt samlet.
Kampen jevner seg ut og utvikler seg til en stillingskrig midtveis. Kampen stykkes opp noe unødvendig av en litt overivrig dommer, som her burde vært bedre til å holde flyt i spillet.

Det var tydelige forskjeller på den fysiske formen til lagene og det skulle bli utslagsgivende mot slutten. Med et kvarter igjen vender Hovel på dødlinja, innlegget snappes av keeper, men han mister ballen og Vemund kriger kula i nettet. Like etter øker Degrum ledelsen etter en overgang og kampen er punktert.
Et sluttkjørt bortelag har ingenting å svare med og bruker sin siste krefter på å krangle med dommere, mot- og medspillere. På tampen sørger Hovel for å feie all tvil av banen. Ytterligere to mål noterer den gamle Strømmenspilleren seg for, den siste en delikat lobb over burvokteren.

De blå heltene vinner til slutt komfortabelt. Selv om det lenge kladdet ga gutta seg aldri og det er innstillingen som må ligge til grunn for hver kamp.
Siste kamp før ferien er torsdag 25 juni, da kommer Skeid på besøk til stadion. Kampstart kl.20.15.

Driv-Fire Lys 5-1 (1-1)
Mjær stadion
18.juni kl.20.15
Tilskuere: 75