Svever høyt etter dusinet fullt mot Skeid

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 28. Jun 2015

(Driv-Skeid 12-1) A-laget tar sommerferie etter en fotballkamp som var avgjort etter få minutter. Bortelaget startet kampen med bare 9(!) spillere, men det ble ikke stort bedre med fullt mannskap heller. Med jevne mellomrom trillet målene inn og blåtrøyene tok til slutt en svært komfortabel seier.

Rødtrøyene fra Torshov manglet fortsatt et par mann da dommer Sonia Khan blåste i gang kampen. Det gjorde starten ekstra enkel for målkåte verter som bare brukte 7 minutter på de tre første målene. Etter snaue 10 minutter vrenger en sliten Golf opp på stadion og 4 nye spillere ankommer for bortelaget. Det hjalp svært lite, Nyquist og Hovel sørget for å øke ledelsen med ytterligere et par scoringer før Skeid fikk et lite trøstemål.

Blåtrøyene hadde ingen problemer med et meget svakt Skeid-lag. Gang på gang rullet hjemmelaget opp målsjanser og kun en god keeper hindret mange flere scoringer torsdag kveld. Defensivt var den eneste utfordringen å holde konsentrasjonen oppe.
Minuttet før pause er Sørsdal på plass og legger på til 6-1 før lagene tar pause.

Flåten i fint driv

2.omgang starter noe tregt og det går faktisk over 20 minutter før målkontoen åpnes igjen. Dette var til gjengjeld kveldens flotteste. Et hjørnespark fra høyre skrues rett i mål fra Nyquist, målet er en tro kopi av lagets tidligere stjerneback sin scoring på Frogner stadion for 3 år siden.

Minuttet etter entrer Vemund banen og bruker ikke lange tiden på å notere seg for et par goaler og stillingen er 9-1. Ønskene om tosifret høres fra store stå og Killerud gir publikum det de vil ha og banker kula i vinkelen. Helt på tampen kvitterer kapteinen ut sitt andre for kvelden og på overtid setter Bror Felix punktum med lagets tolvte mål for kvelden.

Matta med et forsøk på "brassespark"

Årets desidert enkleste 3 poenger, men målforskjellen er alltid kjekt å ta med seg. Serien tar nå sommerferie før moroa starter opp igjen 13 august borte mot Tveita.

Driv-Skeid 12-1 (6-1)
Mjær stadion 25.juni kl.20.15
Tilskuere: 57
Laget: (3-4-1-2)
Shangar, Dennis, Flåten, Killerud, Braathen, Kjell, Sørsdal, Nordlie, Nyquist, Degrum, Hovel.
Innbyttere: Skøyum, Tobias, Vemund, Felix, Matta, Aarvold

1-0 Hovel 2 min