Serielederen for sterke - tredje strake for A-laget

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 20. Sep 2015

(Holmlia-Driv 8-3) Hjemmelaget var ubeseiret før torsdagens kamp og viste også hvorfor. Holmlia var minst et nummer for store og bare en dyktig Johan Stensaas hindret et enda styggere tap for de allerede opprykksklare vertene.

Det var ikke spilt et minutt engang før den første scoringen kom. Rødtrøyene kombinerer fint og dobler bare minutter senere.
Et stresset bortelag reduserer etter kvarteret etter en nydelig heading fra Flåten.

Dessverre hjalp det så lite da kveldens vakreste scoring kom like etter. Ismail Saif Gul vender opp på hjørnet av 16-meteren og curler ballen i motsatt vinkel.
Til tross for et spillemessig overtak til vertene, så var gjestene farlige på dødball. Etter mye frem og tilbake havner ballen på bakerste stolpe og veteranen Kjell Ove Haug reduserer til 3-2.

I det bortelaget tror de er med i kampen igjen, så sørger Holmlia for å drepe spenningen umiddelbart. Et enkelt gjennomspill og hjemmelaget er på ny i en 2 måls ledelse.

Kampen roer seg siste halvdel av omgangen og lagene går til pause på stillingen 4-2.

2.omgang starter grusomt for bortelaget. I løpet av de første 11 minuttene er alt håp om poeng borte da tre raske scoringer sørger for at det står 7-2 på Lusetjern. Kampen roer seg noe, men 20 minutter før slutt blir Flåten i overkant het og mottar sitt andre gule og dermed en tidlig dusj på stopperen.

Minutter etter utvisningen skaffer Hovel et straffespark og Sørsdal pynter på resultatet. Holmlia øker ytterligere kvarteret før slutt, men da bestemmer Johan seg for å stenge butikken.
På overtid blir også Holmlia redusert til 10 mann etter en klønete og unødvendig takling.

Med klar seiersmargin viser hjemmelaget hvorfor de er ubeseiret i årets sesong. De er minst et nivå bedre enn samtlige av sine motstandere og kommer til å hevde seg bra i neste års 4.divisjon.
Nå gjenstår det to serierunder og blåtrøyene skal forsøke å avslutte med stil.
Årets siste hjemmekamp går torsdag 24 september kl.20.15 på Mjær stadion. Da møter vi Kjelsås.

Holmlia - Driv 8-3 (4-2)
Lusetjern kg
Tilskuere: 50

Laget: (3-4-1-2)