Storseier i serieavslutningen

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 17. Okt 2015

(Driv-Oppegård 8-0) Juniorlaget rundet av en god høstsesong på en ypperlig måte da Oppegård kom på besøk fredag kveld. Fire mål i hver omgang og stødig forsvarsspill sørget for utklassingsifre i årets siste seriekamp.

Kampen åpner noe nervøst og spillet bølger frem og tilbake uten de store sjansene. Mye feilpasninger innledningsvis da begge lag bruker tid på å venne seg til den skarpe stussen i kunstgresset. Gjestene klaget på ballen, men det skulle vise seg at det var føttene og ikke lærkula som var problemet denne okotoberkvelden.

Blåtrøyene tar gradvis initiativet i kampen og starter etterhvert sjanseproduksjonen. Et nydelig angrep rulles opp på høyresiden og Kenneth kan uforstyrret bredside ballen i mål. Hjemmelaget fortsetter å skape sjanser, men bortelaget holder overraskende godt følge. Greverudguttene kommer på en og annen kontring, uten at det er direkte farlig.

De siste minuttene av omgangen girer vertene opp et hakk og nå henger ikke gjestene med. Et presist overlegg treffer Kenneth som er silkemyk i mottaket og ekspederer ballen i mål som en storscorer skal.
Minutter senere kommer kveldens flotteste. Troy ser opp og finner Vemund med sin gode venstrefot. Garden jr tar ballen elegant ned med brystet og plasserer ballen til side for keeper til 3-0. Teknisk briljant utført av hurtigtoget.

Pausesignalet nærmer seg når luftens baron viser at han også kan med beina. Fra skrått hold curler Kenneth ballen i motsatt hjørnet og noterer seg for sitt første hattrick i den blå trøya. Døpes han nå til "Hatrikker`n?

Minuttet ut i andre omgang byttes 3 målscoreren ut på Italiensk vis for å gi han den hyllesten han fortjener. Inn kommer Felix "Finger`n" Løland. 10 minutter senere er Vemund frempå og legger på til 5-0. Blåtrøyene fortsetter å kjøre kampen og kommer til flere gode muligheter. Oppegårds sisteskanse sørger for at det ikke blir tosifret.

Kvarteret før slutt har Sean entret banen. Målsniken blir satt opp med en klassisk 45 graders pasning og bredsider inn lagets sjette for kvelden. Like etter er Vemund frempå nok engang. Han vil ikke være noe dårligere enn spissmaker Rustad og setter inn sitt tredje mål etter godt forarbeid av Troy.

Unge Saltnes setter kronen på verket 5 minutter før slutt. En god soloprestasjon sender han alene igjennom og avslutter det hele til 8-0 og utklassingen er et faktum.

Juniorlaget avslutter en svært solid høstsesong på en strålende måte med årets største seier. Guttene har virkelig brettet opp ermene og spesielt artig er det at Mjær igjen har blitt et fryktet fort. Nå gjenstår søndagens trening før det blir en velfortjent ferie.

Driv-Oppegård 8-0 (4-0)
Mjær stadion
Tilskuere: 50

Laget: (4-4-2)