Silly season - nytt og nyttig om seniorlagene

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 8. Mar 2016

Med en drøy måned til seriestart så er begge våre seniorlag i full gang med sesongoppkjøringen. Senest i helga gjorde A-laget en god figur, tross 1-2 tap for rivalene i fra Ski. Rekruttene skal ut sin tredje treningskamp i kveld når 5 divisjonslaget Fjellstrand kommer til stadion.

Treningsoppmøte har bedret seg godt den siste tiden og selv om kong vinter har meldt sin ankomst i mars måned, ser vi flere som kommer krypende ut av vinterdvalen. Mandag var unge Garden og gårdsgutten Korsæth tilbake på feltet og det var tydelig å se at de har vedlikeholdt den fysiske formen. Vår Polske burvokter fikk seg en liten smell lørdag og må passe fingeren sin de neste ukene, foruten dette er det en så godt som skadefri tropp som trenerteamet rår over.

Det koker som vanlig på overgangsmarkedet og etter storspillet lørdag svirret ryktene om at Jokke var på vei til prøvespill i Ski. Unge lovende Flåten kan i et intervjue med hjemmesiden avkrefte dette da han ikke ønsker å trappe ned karrieren enda. Hovel er stadig nærmere en utlånsavtale med Enebakk i juni måned da han sårt mangler scoring i 9.divisjon. Om dette blir noe av vil tiden vise. Som vanlig sikler Tromsø etter å hente hjem Nord-Norges store sønn, K.O. Haug, men styret har avfeid alle bud på stopperkjempen.

Sportsjefen melder om et stramt budsjett slik at nye signeringer virker uaktuelt tross stor interesse utenfra.

Det ble stor oppstandelse på feltet i forrige uke da Nordlie dukket opp med splitter nye fotballsko, selvfølgelig av merket Mundial. De gamle skoene har gjort i trofast jobb siden mirakelet i Istanbul i 2005 og fikk nå velfortjent hvile. Ellers er det meste som vanlig. Røkeness stiller i shorts uansett vær, Troy kommer for sent og selv om han tenker på å flytte hjemmefra så vender alltid Braathen hjem...

Med en drøy måned til seriestart virker det meste med andre ord å være på plass. Neste helg legger rekruttlaget turen til Barcelona for å spisse formen. 1 uke på solkysten vil gjøre godt for en haug av vinterbleke kropper.

Driv IL Fotball Senior