Rekruttlaget til topps etter 3 nye poeng

Postet av Driv Idrettslag - Fotball den 30. Apr 2016

(Driv 2-Høybråten/Stovner 3 4-3) Rekruttlaget tok 3 nye poeng fredag i en tett og tøff batalje på stadion. Kaptein Skøyum ble matchvinner seks minutter før slutt og sendte rekruttene til topps på tabellen.

Er du glad i masse mål og innholdsrike fotballkamper er fredager dagen å oppsøke stadion. Rekruttlaget har bøttet inn mål så langt i år, men lekker også som en sil. Det tok bare 12 minutter i flomlyset fredag kveld før Vemund åpnet scoringskontoen. Få minutter senere spiller de gule seg enkelt igjennom, Bartosz er raskt ute for å avverge, men lager straffespark. Den redder Polakken, men returen settes i mål.

Få minutter senere spiller gjestene seg nok engang enkelt bak et stillestående forsvar og kampen er snudd. Blåtrøyene hever seg noe og kvarteret før pause er Vemund på rett plass igjen og lagene er like langt.

2.omgangen åpner med et smell. Rustad spiller seg selv igjennom og banker ballen i nettaket. En glimrende avslutning av "trikker`n" og vertene er igjen i føringen. Unggutta fortsetter å skape sjanser, men uttellingen er heller dårlig. I stede sørger mannen med fløyte for å gi bortelaget en gratismulighet. Ballen blir skutt opp i hånda til Troy fra kloss hold og pipeblåseren finner det riktig å gi nok et straffespark. Ballen den ene veien, keeper motsatt og lagene er like langt.

Hjemmelaget vil ha alle poengene og flytter spillet langt inn på motstanderens halvdel de siste minuttene. Kaptein for kvelden, Fredrik Skøyum, flyttes opp på topp og det skal vise seg å være en god ide. 6 minutter før slutt slår Tobias hardt inn foran mål etter et glimrende angrep. Der er kapteinen på plass og bredsider inn 4-3 til stor jubel fra de vel 20 fremmøtte.

Rekruttene har god kontroll på et slitent bortelag de siste minuttene og innkasserer 3 nye poeng. Gutta viser en god moral, løper, kriger og sloss og får nok en gang betalt. Ekstra honnør til guttespillerne som virkelig bretter opp ermene og viser at de vil være med på leken.

Neste kamp går fredag 13 mai borte mot nabo Kråkstad.

Driv 2-Høybråten/Stovner 3 4-3 (2-2)

Laget: (4-4-2)

Bartosz, Matta, Troy, Stubberud, Dennis (Mario 46) Tobias, Nordlie, Braathen, Skøyum, Vemund (Sean 35, Kevin 76) Kenneth.

1-0 Vemund 12 min

1-1 H/S 17 min